27 بهمن 1397 ساعت 09:54
 
 

اوقات شرعی

 
 
پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی؛ تا دیر نشده به آغوش ملت برگردید

امام‌جمعه ابرکوه:پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی؛ تا دیر نشده به آغوش ملت برگردیدامام‌جمعه ابرکوه گفت : پیام 40 ساله شدن انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن این است؛ که فریب‌خوردگانی که در زمین دشمن بازی می‌کنند و نان‌ونمک نظام را خورده و نمکدان می‌شکند، تا دیر نشده به آغوش ملت برگردند.به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ورود ملت قهرمان و انقلابی ایران را به پنجاهمین دهه نظام اسلامی تبریک گفته و از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن قدردانی کرد.حجت‌الاسلام حسینی، پیام حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه‌اش در جنگ تمام‌عیار اقتصادی برشمرد و گفت : دشمنان 40 سالگی انقلاب را عیناً به معنای چهل سال شکست خود دانستند.حسینی بابیان اینکه دشمنان امیدی به چهل‌سالگی انقلاب نداشتند، حرکت عظیم مردم را پاسخی دندان‌شکن به آنان عنوان کرد.پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی این است که به آغوش ملت بازگردیدوی، به انعکاس پیام حرکت میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن به نیروهای داخلی پرداخت و گفت : فریب‌خوردگانی که احیاناً در زمین دشمن بازی می‌کنند و نان‌ونمک نظام را خورده و نمکدان می‌شکند، باید تا دیر نشده به آغوش ملت برگردند و بدانند که آینده انقلاب مبتنی بر تجربه گذشته‌اش، خروشان و زلال و سرانجام مبارزه با این ملت، ناکامی همه بدخواهان است.

امام‌جمعه ابرکوه:پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی؛ تا دیر نشده به آغوش ملت برگردیدامام‌جمعه ابرکوه گفت : پیام 40 ساله شدن انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن این است؛ که فریب‌خوردگانی که در زمین دشمن بازی می‌کنند و نان‌ونمک نظام را خورده و نمکدان می‌شکند، تا دیر نشده به آغوش ملت برگردند.به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ورود ملت قهرمان و انقلابی ایران را به پنجاهمین دهه نظام اسلامی تبریک گفته و از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن قدردانی کرد.حجت‌الاسلام حسینی، پیام حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه‌اش در جنگ تمام‌عیار اقتصادی برشمرد و گفت : دشمنان 40 سالگی انقلاب را عیناً به معنای چهل سال شکست خود دانستند.حسینی بابیان اینکه دشمنان امیدی به چهل‌سالگی انقلاب نداشتند، حرکت عظیم مردم را پاسخی دندان‌شکن به آنان عنوان کرد.پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی این است که به آغوش ملت بازگردیدوی، به انعکاس پیام حرکت میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن به نیروهای داخلی پرداخت و گفت : فریب‌خوردگانی که احیاناً در زمین دشمن بازی می‌کنند و نان‌ونمک نظام را خورده و نمکدان می‌شکند، باید تا دیر نشده به آغوش ملت برگردند و بدانند که آینده انقلاب مبتنی بر تجربه گذشته‌اش، خروشان و زلال و سرانجام مبارزه با این ملت، ناکامی همه بدخواهان است.
      امام‌جمعه ابرکوه گفت: دشمنان و استکبار امید به چهل‌سالگی انقلاب را نداشتند ولی آنچه را که دیدند ابعاد عظمت ، سربلندی ، افتخار و اقتدار ملت ایران را در راهپیمایی 22بهمن دیدند.به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه اظهار داشت: پیام راهپیمایی ملت در 22 بهمن شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه‌اش در جنگ تمام ‌عیار اقتصادی بود.وی افزود: ملت در زیر بار سخت ترین تحریم‌های ظالمانه ، حتی ابرو خم نکردند و بااراده‌ای استوار ایستاد و درصحنه تاریخی 22 بهمن نقشه بدخواهان خود را قدرتمندانه خنثی کرد .رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یاد آورشد : جوانان عزیز باید به صورتی کار آزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنند و خود را برای تحقق آرمان بزرگ انقلاب آماده کنند.      
جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشند

امام‌جمعه ابرکوه: جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشندامام‌جمعه ابرکوه گفت: جوانان ایران که آینده دار این کشور هستند پیام رهبری را با جان‌ودل شنیده و نماد پر ابهت، باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و مستکبران جهان باشند.جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشندبه گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک ورود انقلاب به دهه پنجم، اظهار کرد: بار دیگر از حضور پرشور و معنادار مردم انقلاب شهرستان ابرکوه در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن که به راستی برای دوست و دشمن تماشایی بود، تقدیر می‌کنم.حسینی تصریح کرد: پیام راهپیمایی ملت در ۲۲ بهمن شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه در جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که 40 سالگی انقلاب به معنای 40 سال شکست آنان است. دشمنی که به 40 سالگی انقلاب امید نداشت با دیدن سربلندی و اقتدار مردم دریافت که این ملت در زیر بار سخت‌ترین تحریم‌های آن‌ها حتی خم به ابرو نیاورده و با اراده‌ای استوار ایستاده‌اند.امام‌جمعه ابرکوه اذعان کرد: پیام این حرکت عظیم ملی برای فریب‌خوردگانی که احیاناً در زمین دشمن بازی می‌کنند، نان‌ونمک نظام و انقلاب را خورده و نمکدان می‌شکنند این است که تا فرصت باقی است به آغوش ملت برگشته و بدانند که آینده انقلاب مبتنی بر تجربه گذشته است.وی اضافه کرد: چشمه جوشان و زلال انقلاب ناپاکی‌ها را می‌زداید و سرانجام تداوم مبارزات سخت و نفس‌گیر ملت در برابر آمریکا، عوامل و ایادی داخلی و خارجی ناکامی همه بدخواهان است؛ چراکه این ملت با چنگ و دندان و خون از انقلاب، اسلام، کشور و ولایت، دفاع می‌کنند.

امام‌جمعه ابرکوه: جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشندامام‌جمعه ابرکوه گفت: جوانان ایران که آینده دار این کشور هستند پیام رهبری را با جان‌ودل شنیده و نماد پر ابهت، باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و مستکبران جهان باشند.جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشندبه گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک ورود انقلاب به دهه پنجم، اظهار کرد: بار دیگر از حضور پرشور و معنادار مردم انقلاب شهرستان ابرکوه در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن که به راستی برای دوست و دشمن تماشایی بود، تقدیر می‌کنم.حسینی تصریح کرد: پیام راهپیمایی ملت در ۲۲ بهمن شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه در جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که 40 سالگی انقلاب به معنای 40 سال شکست آنان است. دشمنی که به 40 سالگی انقلاب امید نداشت با دیدن سربلندی و اقتدار مردم دریافت که این ملت در زیر بار سخت‌ترین تحریم‌های آن‌ها حتی خم به ابرو نیاورده و با اراده‌ای استوار ایستاده‌اند.امام‌جمعه ابرکوه اذعان کرد: پیام این حرکت عظیم ملی برای فریب‌خوردگانی که احیاناً در زمین دشمن بازی می‌کنند، نان‌ونمک نظام و انقلاب را خورده و نمکدان می‌شکنند این است که تا فرصت باقی است به آغوش ملت برگشته و بدانند که آینده انقلاب مبتنی بر تجربه گذشته است.وی اضافه کرد: چشمه جوشان و زلال انقلاب ناپاکی‌ها را می‌زداید و سرانجام تداوم مبارزات سخت و نفس‌گیر ملت در برابر آمریکا، عوامل و ایادی داخلی و خارجی ناکامی همه بدخواهان است؛ چراکه این ملت با چنگ و دندان و خون از انقلاب، اسلام، کشور و ولایت، دفاع می‌کنند.
خطبه نماز جمعه26بهمن ماه97

خطبه اول 26/11/97موضوع خطبه:  تمسک به سیره فاطمیکلام نورانی و سخنان حکمت آمیز صدیقه کبری حضرت زهرا سلام الله علیها چراغ روشنگر راه هدایت و سعادت بشریت در زندگی است. ارشادات معنوی فاطمه مطهره, تعالی بخش روح پاک انسانهای خداجو وسیله ای برای رسیدن کمال مطلوب و مطلق با راهکار برای وارسته شدن از وابستگی ها و رهایی از اسارت نفس است. آنگونه که خبر به صورت متواتر نقل شده و مرحوم ذبیح‌الله محلاتی هم در «ریاحین الشّریعة، ج ۱، ص ۳۱۲» بیان کرده، آن حضرت پرداخت زکات که از فرایض دینی است را موجب تزکیه نفس, سلامت و پاکی روح انسانها, فراوانی رزق و روزی می‌داند.فَجَعَلَ اللّهُ الاْیمانَ تَطْهیراً لَکُمْ مِنَ الشّرْکِ، وَ الصَّلاةَ تَنْزیهاً لَکُمْ مِنَ الْکِبْرِ، وَ الزَّکاةَ تَزْکِیَةً لِلنَّفْسِ، وَ نِماءً فِی الرِّزقِ، وَ الصِّیامَ تَثْبیتاً لِلاْخْلاصِ، وَ الْحَّجَ تَشْییداً لِلدّینِ؛خداوند سبحان، ایمان و اعتقاد را برای طهارت از شرک و نجات از گمراهی ها و شقاوت ها قرار داد و نماز را برای خضوع و فروتنی و پاکی از هر نوع تکّبر، مقرّر نمود و زکات (و خمس) را برای تزکیه نفس و توسعه روزی تعیین نمود و روزه را برای استقامت و اخلاص در اراده، لازم دانست و حجّ را برای استحکام أساس شریعت و بناء دین اسلام واجب نمود.  

خطبه اول 26/11/97موضوع خطبه:  تمسک به سیره فاطمیکلام نورانی و سخنان حکمت آمیز صدیقه کبری حضرت زهرا سلام الله علیها چراغ روشنگر راه هدایت و سعادت بشریت در زندگی است. ارشادات معنوی فاطمه مطهره, تعالی بخش روح پاک انسانهای خداجو وسیله ای برای رسیدن کمال مطلوب و مطلق با راهکار برای وارسته شدن از وابستگی ها و رهایی از اسارت نفس است. آنگونه که خبر به صورت متواتر نقل شده و مرحوم ذبیح‌الله محلاتی هم در «ریاحین الشّریعة، ج ۱، ص ۳۱۲» بیان کرده، آن حضرت پرداخت زکات که از فرایض دینی است را موجب تزکیه نفس, سلامت و پاکی روح انسانها, فراوانی رزق و روزی می‌داند.فَجَعَلَ اللّهُ الاْیمانَ تَطْهیراً لَکُمْ مِنَ الشّرْکِ، وَ الصَّلاةَ تَنْزیهاً لَکُمْ مِنَ الْکِبْرِ، وَ الزَّکاةَ تَزْکِیَةً لِلنَّفْسِ، وَ نِماءً فِی الرِّزقِ، وَ الصِّیامَ تَثْبیتاً لِلاْخْلاصِ، وَ الْحَّجَ تَشْییداً لِلدّینِ؛خداوند سبحان، ایمان و اعتقاد را برای طهارت از شرک و نجات از گمراهی ها و شقاوت ها قرار داد و نماز را برای خضوع و فروتنی و پاکی از هر نوع تکّبر، مقرّر نمود و زکات (و خمس) را برای تزکیه نفس و توسعه روزی تعیین نمود و روزه را برای استقامت و اخلاص در اراده، لازم دانست و حجّ را برای استحکام أساس شریعت و بناء دین اسلام واجب نمود.  
گلایه امام‌جمعه ابرکوه از عدم پیشرفت ورزش باستانی در بخش مرکزی این شهرستان

در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی؛ گلایه امام‌جمعه ابرکوه از عدم پیشرفت ورزش باستانی در بخش مرکزی این شهرستانامام‌جمعه ابرکوه گفت: تماشای ورزش باستانی هنر نیست، بلکه رویش این ورزش سالم و جذب جوانان به این سمت به جای پرسه زنی، اهمیت دارد و یک هنر بزرگ محسوب می‌شود.به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ساعتی قبل حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی، از عدم توسعه ورزش زورخانه‌ای در ابرکوه گلایه کرد.حجت‌الاسلام حسینی در این مراسم که با حضور محمدکاظمی نسب فرماندار، عباس مهری سرپرست بخشداری مرکزی و سایر مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال قبل به هیئت پهلوانی شهرستان توصیه کردم که در توسعه فضای ورزش باستانی تلاش کنند تا زمینه رشد و رویش این مراسم که ورزشی ارزشی است فراهم شود.حسینی اذعان کرد: در همین راستا شاهد پیشرفت‌های بسیاری در بخش بهمن بوده‌ایم که تعداد زورخانه‌های آن از یک به 5 زورخانه فعال افزایش یافت و جوانان و نوجوانان بسیاری را به خود جذب کرده است. ضمن اینکه دو مرکز دیگر نیز در حال احداث است؛ اما در بخش مرکزی چنین اقدامی صورت نگرفته است.وی ضمن تقدیر از پیشکسوتان ورزش باستانی، ادامه داد: تماشای کار زیبا و هنرمندانه ضراب، مرشد و میاندار هنر نیست، بلکه رویش در ورزش باستانی که نوجوانان و جوانان به جای اتلاف وقت و پرسه زنی در اطراف، به این مسیر که جلوه سالم از ورزش است روی آورند، هنر محسوب می‌شود.امام‌جمعه ابرکوه، خاطرنشان کرد: در تمام مراسم‌ها و جشن‌های عمومی سطح شهرستان باید از هنرمندان ورزش باستانی با لحن زیبا و پیام‌دار مرشد در شعرخوانی و ضرب‌گیری بهره‌گیری شود.گفتنی است در خاتمه این مراسم فرماندار و سرپرست بخشداری مرکزی ابرکوه آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در بحث کمک به توسعه ورزش باستانی و ایجاد فضای مناسب در شهر و روستاها اعلام کردند.

در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی؛ گلایه امام‌جمعه ابرکوه از عدم پیشرفت ورزش باستانی در بخش مرکزی این شهرستانامام‌جمعه ابرکوه گفت: تماشای ورزش باستانی هنر نیست، بلکه رویش این ورزش سالم و جذب جوانان به این سمت به جای پرسه زنی، اهمیت دارد و یک هنر بزرگ محسوب می‌شود.به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ساعتی قبل حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی، از عدم توسعه ورزش زورخانه‌ای در ابرکوه گلایه کرد.حجت‌الاسلام حسینی در این مراسم که با حضور محمدکاظمی نسب فرماندار، عباس مهری سرپرست بخشداری مرکزی و سایر مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال قبل به هیئت پهلوانی شهرستان توصیه کردم که در توسعه فضای ورزش باستانی تلاش کنند تا زمینه رشد و رویش این مراسم که ورزشی ارزشی است فراهم شود.حسینی اذعان کرد: در همین راستا شاهد پیشرفت‌های بسیاری در بخش بهمن بوده‌ایم که تعداد زورخانه‌های آن از یک به 5 زورخانه فعال افزایش یافت و جوانان و نوجوانان بسیاری را به خود جذب کرده است. ضمن اینکه دو مرکز دیگر نیز در حال احداث است؛ اما در بخش مرکزی چنین اقدامی صورت نگرفته است.وی ضمن تقدیر از پیشکسوتان ورزش باستانی، ادامه داد: تماشای کار زیبا و هنرمندانه ضراب، مرشد و میاندار هنر نیست، بلکه رویش در ورزش باستانی که نوجوانان و جوانان به جای اتلاف وقت و پرسه زنی در اطراف، به این مسیر که جلوه سالم از ورزش است روی آورند، هنر محسوب می‌شود.امام‌جمعه ابرکوه، خاطرنشان کرد: در تمام مراسم‌ها و جشن‌های عمومی سطح شهرستان باید از هنرمندان ورزش باستانی با لحن زیبا و پیام‌دار مرشد در شعرخوانی و ضرب‌گیری بهره‌گیری شود.گفتنی است در خاتمه این مراسم فرماندار و سرپرست بخشداری مرکزی ابرکوه آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در بحث کمک به توسعه ورزش باستانی و ایجاد فضای مناسب در شهر و روستاها اعلام کردند.
قدردانی امام جمعه و فرماندار ابرکوه از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن

در پیامی مشترک صورت گرفت؛قدردانی امام جمعه و فرماندار ابرکوه از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمنامام جمعه و فرماندار ابرکوه در پیامی مشترک از حماسه باشکوه حضور مردم این شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن قدر دانی کردند.به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان و کاظمی نسب فرماندار ابرکوه در پیامی مشترک از حضور حماسی مردم ابرکوه در راهپیمایی امروز 22 بهمن قدر دانی کردند.متن این پیام به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیمسلام و درود نثار ملت بزرگوار و قدرشناسی که همت و حمیت خود را در دوران های مختلف به اثبات رسانیده اند و همواره دیدگان غیر بویژه دشمنان را مات و متحیر از حضور خود ساخته اند؛ این وقت شناسی به گونه ای است که در فرصت مناسب افتخار آفرینی می نماید و پاسخ هوشمندانه ای به تحرکات دشمن میدهد.آفرین بر شما مردم غیور و انقلابی  که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب همه ناملایمات و سختی هایش را به جان خریدید تا به انقلاب آسیبی نرسد.شما با این اقدام مناسب و حرکت انقلابی بار دیگر روح امام و شهدا را شاد و نهال امید را در این کشور نشاندید.وظیفه خود می دانیم تا مراتب تشکر صمیمانه خود را نثار شما بیدار دلان قدر شناس نمایم .و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب

در پیامی مشترک صورت گرفت؛قدردانی امام جمعه و فرماندار ابرکوه از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمنامام جمعه و فرماندار ابرکوه در پیامی مشترک از حماسه باشکوه حضور مردم این شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن قدر دانی کردند.به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان و کاظمی نسب فرماندار ابرکوه در پیامی مشترک از حضور حماسی مردم ابرکوه در راهپیمایی امروز 22 بهمن قدر دانی کردند.متن این پیام به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیمسلام و درود نثار ملت بزرگوار و قدرشناسی که همت و حمیت خود را در دوران های مختلف به اثبات رسانیده اند و همواره دیدگان غیر بویژه دشمنان را مات و متحیر از حضور خود ساخته اند؛ این وقت شناسی به گونه ای است که در فرصت مناسب افتخار آفرینی می نماید و پاسخ هوشمندانه ای به تحرکات دشمن میدهد.آفرین بر شما مردم غیور و انقلابی  که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب همه ناملایمات و سختی هایش را به جان خریدید تا به انقلاب آسیبی نرسد.شما با این اقدام مناسب و حرکت انقلابی بار دیگر روح امام و شهدا را شاد و نهال امید را در این کشور نشاندید.وظیفه خود می دانیم تا مراتب تشکر صمیمانه خود را نثار شما بیدار دلان قدر شناس نمایم .و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب
همزمان با چهل سالگی انقلاب،راهپیمایی 22 بهمن در ابرکوه حماسی و تماشایی بود

 همزمان با چهل سالگی انقلاب،راهپیمایی 22 بهمن در ابرکوه حماسی و تماشایی بود    یزد - ایرنا - امام جمعه و فرماندار ابرکوه روز دوشنبه در بیانیه ای مشترکی بابیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در زیر بارش رحمت الهی کم نظیر، حماسی و تماشایی بود، از این حضور حماسی شهروندان قدردانی کردند.به گزارش ایرنا ، در بیانیه مشترک حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب آمده است: مردم با گذشت 40 سال از انقلاب همه ناملایمات و سختی ها را به جان خریدند تا به انقلاب آسیبی نرسد.در بخشی از بیانیه نوشته شد: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرهای ابرکوه و مهردشت علاوه بر حضور باشکوه در آیین های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 11نقطه این شهرستان با راهپیمایی با شکوه خود در 22 بهمن تمام معادلات دشمن را به هم زدند.امام جمعه و فرماندار ابرکوه تصریح کردند: مردم با شکوه خاصی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن وفاداری خود را از انقلاب ، آرمان ‌های امام خمینی (ره) ، منویات مقام معظم رهبری و شهدا به نمایش گذاشتند و بار دیگر توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند.در این بیانیه همچنین آمده است: با حضور مردم در صحنه های انقلاب، ایران اسلامی به قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شد و استکبار نیز از این اتحاد و همبستگی خشمگین است.حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی ، مردم را از تداوم و استمرار در راه امام خمینی(ره)، شهدا و انقلاب باز نخواهد داشت ، تاکید کردند : بی شک حضور یکپارچه و سرشار از شادی مردم در این آیین ملی دفاع از انقلاب و ارزش ها و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و شکست استکبار جهانی است.

 

 همزمان با چهل سالگی انقلاب،راهپیمایی 22 بهمن در ابرکوه حماسی و تماشایی بود    یزد - ایرنا - امام جمعه و فرماندار ابرکوه روز دوشنبه در بیانیه ای مشترکی بابیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در زیر بارش رحمت الهی کم نظیر، حماسی و تماشایی بود، از این حضور حماسی شهروندان قدردانی کردند.به گزارش ایرنا ، در بیانیه مشترک حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب آمده است: مردم با گذشت 40 سال از انقلاب همه ناملایمات و سختی ها را به جان خریدند تا به انقلاب آسیبی نرسد.در بخشی از بیانیه نوشته شد: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرهای ابرکوه و مهردشت علاوه بر حضور باشکوه در آیین های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 11نقطه این شهرستان با راهپیمایی با شکوه خود در 22 بهمن تمام معادلات دشمن را به هم زدند.امام جمعه و فرماندار ابرکوه تصریح کردند: مردم با شکوه خاصی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن وفاداری خود را از انقلاب ، آرمان ‌های امام خمینی (ره) ، منویات مقام معظم رهبری و شهدا به نمایش گذاشتند و بار دیگر توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند.در این بیانیه همچنین آمده است: با حضور مردم در صحنه های انقلاب، ایران اسلامی به قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شد و استکبار نیز از این اتحاد و همبستگی خشمگین است.حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی ، مردم را از تداوم و استمرار در راه امام خمینی(ره)، شهدا و انقلاب باز نخواهد داشت ، تاکید کردند : بی شک حضور یکپارچه و سرشار از شادی مردم در این آیین ملی دفاع از انقلاب و ارزش ها و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و شکست استکبار جهانی است.  
فاطمه زهرا (س) الگویی ناب برای بانوان مسلمان است

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه:فاطمه زهرا (س) الگویی ناب برای بانوان مسلمان است یزد - ایرنا - رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) یگانه بانوی اسلام نماد پاکی ، عفت ، الگو و گوهری ناب نه تنها برای زنان ایرانی بلکه برای بانوان مسلمان جهان است.به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز شنبه در آیین عزاداری حضرت زهرا (س) با تسلیت سالروز (سوم جمادی‌الثانی ) شهادت دخت نبی اسلام (ص) افزود: باید از ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات بارز آن بانوی اسلام درس گرفت و آن را در عرصه‌های مختلف زندگی و آموزه‌های دینی به کار بست.وی بابیان اینکه آن حضرت در دفاع از امامت بزرگ‌ترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام بود، اضافه کرد: ولایتمداری بزرگترین درس و آموزه ها‌ی حضرت زهرا (س) به جهان اسلام است.امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: جامعه، به‌ویژه بانوان باید بیش ‌از پیش سیره آن یگانه بانوی اسلام را به‌ویژه در بحث عفاف و حجاب در زندگی خود الگو قرار دهند.حسینی بیان کرد: آن حضرت به ‌عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام در دامن پرمهر و محبت حضرت محمد(ص) پرورش ‌یافته است.وی ادامه داد: آن حضرت فقط اسوه فاضله زنان نبود، بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در برگرفت.به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) مردم ابرکوه با سیاه ‌پوش کردن معابر و برپایی مجالس عزاداری در سوگ دخت رسول مکرم (ص) اسلام عزاداری کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه:فاطمه زهرا (س) الگویی ناب برای بانوان مسلمان است یزد - ایرنا - رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) یگانه بانوی اسلام نماد پاکی ، عفت ، الگو و گوهری ناب نه تنها برای زنان ایرانی بلکه برای بانوان مسلمان جهان است.به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز شنبه در آیین عزاداری حضرت زهرا (س) با تسلیت سالروز (سوم جمادی‌الثانی ) شهادت دخت نبی اسلام (ص) افزود: باید از ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات بارز آن بانوی اسلام درس گرفت و آن را در عرصه‌های مختلف زندگی و آموزه‌های دینی به کار بست.وی بابیان اینکه آن حضرت در دفاع از امامت بزرگ‌ترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام بود، اضافه کرد: ولایتمداری بزرگترین درس و آموزه ها‌ی حضرت زهرا (س) به جهان اسلام است.امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: جامعه، به‌ویژه بانوان باید بیش ‌از پیش سیره آن یگانه بانوی اسلام را به‌ویژه در بحث عفاف و حجاب در زندگی خود الگو قرار دهند.حسینی بیان کرد: آن حضرت به ‌عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام در دامن پرمهر و محبت حضرت محمد(ص) پرورش ‌یافته است.وی ادامه داد: آن حضرت فقط اسوه فاضله زنان نبود، بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در برگرفت.به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) مردم ابرکوه با سیاه ‌پوش کردن معابر و برپایی مجالس عزاداری در سوگ دخت رسول مکرم (ص) اسلام عزاداری کردند.
 
 


امام حسین علیه السلام

زندگانی امام حسین علیه السلام

ولادت

در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومين فرزند برومند حضرت على وفاطمه , كه درود خدا بر ايشان باد, در خانه وحى و ولايت چشم به جهان گشود. چون خبر ولادتش به پيامبر گرامى اسلام (ص ) رسيد, به خانه حضرت على (ع ) و فاطمه (س ) آمد و اسما (2) را فرمود تا كودك را بياورد.اسما او را در پارچه اى سپيد پيچيد و خدمت رسول اكرم (ص ) برد, آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت.(3)

به روزهاى اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش , امين وحى الهى , جبرئيل  فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا, اين نوزاد را به نام پسر كوچك هارون (شبير) (4) كه به عربى (حسين ) خوانده مي شود نام بگذار.(5)چون على براى تو به سان هارون براى موسى بن عمران است , جز آن كه تو خاتم پيغمبران هستى .و به اين ترتيب نام پرعظمت حسين از جانب پروردگار, براى دومين فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد.
به روز هفتم ولادتش , فاطمه زهرا كه سلام خداوند بر او باد, گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقيقه (6) كشت , و سر آن حضرت را تراشيد و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد. (7)
حسين (ع ) و پيامبر (ص )

از ولادت حسين بن على (ع ) كه در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول الله (ص ) كه شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد, مردم از اظهار محبت و لطفى كه پيامبر راستين اسلام (ص ) درباره حسين (ع ) ابراز ميداشت , به بزرگوارى و مقام شامخ پيشواى سوم آگاه شدند.
سلمان فارسى مي گويد: ديدم كه رسول خدا (ص ) حسين (ع ) را بر زانوى خويش نهاده او را مي بوسيد و مي فرمود: تو بزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگوارانى , تو امام و پسر امام و پدر امامان هستى , تو حجت خدا و پسر حجت خدا و پدر حجتهاى خدايى كه نُه نفرند و خاتم ايشان ,قائم ايشان (امام زمان عج ) مي باشد. (8)
انس بن مالك روايت مي كند: وقتى از پيامبر پرسيدند كدام يك از اهل بيت خود را بيشتر دوست مي دارى , فرمود: حسن و حسين را, (9) بارها رسول گرامى حسن (ع ) و حسين (ع ) را به سينه مي فشرد وآنان را مي بوييد و مي بوسيد. (10)
ابوهريره كه از مزدوران معاويه و از دشمنان خاندان امامت است , در عين حال اعتراف مي كند كه : رسول اكرم را ديدم كه حسن و حسين را بر شانه هاى خويش نشانده بود و به سوى مامي آمد, وقتى به ما رسيد فرمود هر كس اين دو فرزندم را دوست بدارد مرا دوست داشته , و هر كه با آنان دشمنى ورزد با من دشمنى نموده است.(11)عاليترين, صميميترين و گوياترين رابطه معنوى و ملكوتى بين پيامبر و حسين را ميتوان در اين جمله رسول گرامى اسلام(ص )خواند كه فرمود:حسين از من و من ازحسينم (12)
حسين (ع ) با پدر

شش سال از عمرش با پيامبر بزرگوار سپرى شد, و آن گاه كه رسول خدا (ص ) چشم از جهان فروبست و به لقاى پروردگار شتافت , مدت سى سال با پدر زيست . پدرى كه جز به انصاف حكم نكرد , و جز به طهارت و بندگى نگذرانيد , جز خدا نديد و جز خدا نخواست و جز خدا نيافت . پدرى كه در زمان حكومتش لحظه اى او را آرام نگذاشتند ,همچنان كه به هنگام غصب خلافتش جز به آزارش برنخاستند...
در تمام اين مدت , با دل و جان از اوامر پدر اطاعت مي كرد, و در چند سالى كه حضرت على (ع ) متصدى خلافت ظاهرى شد, حضرت حسين (ع ) در راه پيشبرد اهداف اسلامى , مانند يك سرباز فداكار، همچون برادر بزرگوارش مي كوشيد, و در جنگهاى جمل , صفين و نهروان شركت داشت.(13)
به اين ترتيب , از پدرش اميرالمؤمنين(ع ) و دين خدا حمايت كرد و حتى گاهى در حضور جمعيت به غاصبين خلافت اعتراض مي كرد. در زمان حكومت عمر, امام حسين (ع ) وارد مسجد شد, خليفه دوم را بر منبر رسول الله (ص ) مشاهده كرد كه سخن ميگفت. بی درنگ از منبر بالا رفت و فرياد زد: از منبرپدرم فرود آى .... (14)
امام حسين (ع ) با برادر

پس از شهادت حضرت على (ع ), به فرموده رسول خدا (ص ) و وصيت اميرالمؤمنين (ع ) امامت و رهبرى شيعيان به حسن بن على (ع ), فرزند بزرگ اميرالمؤمنين (ع ), منتقل گشت و بر همه مردم واجب و لازم آمد كه به فرامين پيشوايشان امام حسن (ع ) گوش فرادارند. امام حسين (ع ) كه دست پرورد وحى محمدى و ولايت علوى بود, همراه و همكار و همفكر برادرش بود. چنان كه وقتى بنا بر مصالح اسلام و جامعه مسلمانان و به دستور خداوند بزرگ , امام حسن (ع ) مجبور شد كه با معاويه صلح كند و آن همه ناراحتي ها را تحمل نمايد, امام حسين (ع ) شريك رنج هاى برادر بود و چون ميدانست كه اين صلح به صلاح اسلام و مسلمين است , هرگز اعتراض به برادر نداشت .
حتى يك روز كه معاويه , در حضور امام حسن (ع ) وامام حسين (ع ) دهان آلوده اش را به بدگويى نسبت به امام حسن (ع ) و پدر بزرگوارشان اميرمؤمنان (ع ) گشود, امام حسين (ع ) به دفاع برخاست تا سخن در گلوى معاويه بشكند و سزاى ناهنجاريش را به كنارش بگذارد, ولى امام حسن (ع ) او را به سكوت و خاموشى فراخواند, امام حسين (ع ) پذيرا شد و به جايش بازگشت , آن گاه امام حسن (ع ) خود به پاسخ معاويه برآمد, و با بيانى رسا و كوبنده خاموشش ساخت . (15)
امام حسين (ع ) در زمان معاويه

چون امام حسن (سلام خدا و فرشتگان خدا بر او باد) به شهادت رسیدند, به گفته رسول خدا (ص ) و اميرالمؤمنين (ع ) و وصيت حسن بن على (ع ) امامت و رهبرى شيعيان به امام حسين (ع ) منتقل شد و از طرف خدا مأمور رهبرى جامعه گرديد. امام حسين (ع ) مي ديد كه معاويه با اتكا به قدرت اسلام , بر اريكه حكومت اسلام به ناحق تكيه زده , سخت مشغول تخريب اساس جامعه اسلامى و قوانين خداوند است و از اين حكومت پوشالى مخرب به سختى رنج مي برد, ولى نمي توانست دستى فراز آورد وقدرتى فراهم كند تا او را از جايگاه حكومت اسلامى پايين بكشد, چنانچه برادرش امام حسن (ع ) نيز وضعى مشابه او داشت.
امام حسين (ع ) مي دانست اگر تصميمش را آشكار سازد و به سازندگى قدرت بپردازد, پيش از هر جنبش و حركت مفيدى به قتلش مي رسانند, ناچار دندان بر جگر نهاد و صبررا پيشه ساخت كه اگر بر مي خاست , پيش از اقدام به دسيسه به شهادت رساندن, از اين كشته شدن هيچ نتيجه اى گرفته نمي شد. بنابراين تا معاويه زنده بود, چون برادر زيست و علم مخالفت هاى بزرگ نيفراخت , جز آن كه گاهى محيط و حركات و اعمال معاويه را به باد انتقاد مي گرفت و مردم رابه آينده نزديك اميدوار مي ساخت كه اقدام مؤثرى خواهد نمود.
در تمام طول مدتى كه معاويه از مردم براى ولايتعهدى يزيد, بيعت مي گرفت , حسين به شدت با اومخالفت كرد, و هرگز تن به بيعت يزيد نداد و وليعهدى او را نپذيرفت و حتى گاهى سخنانى تند به معاويه گفت و يا نامه اى كوبنده براى او نوشت .(16) معاويه هم در بيعت گرفتن براى يزيد, به او اصرارى نكرد و امام (ع ) همچنين بود و ماند تا معاويه درگذشت ...
قيام حسينى

يزيد پس از معاويه بر تخت حكومت اسلامى تكيه زد و خود را اميرالمؤمنين خواند و براى اين كه سلطنت ناحق و ستمگرانه اش را تثبيت كند, مصمم شد براى نامداران و شخصيتهاى اسلامى پيامى بفرستد و آنان را به بيعت با خويش بخواند. به همين منظور, نامه اى به حاكم مدينه نوشت و در آن يادآور شد كه براى من از حسين (ع )بيعت بگير و اگر مخالفت نمود بقتلش برسان .
حاكم اين خبر را به امام حسين (ع )رسانيد و جواب مطالبه نمود. امام حسين (ع ) چنين فرمود: انا لله و انا اليه راجعون و على الاسلام السلام اذا بليت الامة براع مثل يزيد.(17) آن گاه كه افرادى چون يزيد, (شرابخوار و قمارباز و بي ايمان و ناپاك كه حتى ظاهر اسلام را هم مراعات نمي كند) بر مسند حكومت اسلامى بنشيند, بايد فاتحه اسلام را خواند.(زيرا اين گونه زمامدارها با نيروى اسلام و به نام اسلام , اسلام را از بين ميبرند.)
امام حسين (ع ) مي دانست اينك كه حكومت يزيد را به رسميت نشناخته است , اگر در مدينه بماند به قتلش مي رسانندش, لذا به امر پروردگار, شبانه و مخفى از مدينه به سوى مكه حركت كرد. آمدن آن حضرت به مكه , همراه با سرباز زدن او از بيعت يزيد, در بين مردم مكه و مدينه انتشار يافت , و اين خبر تا به كوفه هم رسيد. كوفيان ازامام حسين (ع ) كه در مكه به سر مي برد دعوت كردند تا به سوى آنان آيد و زمامدار امورشان باشد. امام (ع ) مسلم بن عقيل , پسر عموى خويش را به كوفه فرستاد تا حركت و واكنش اجتماع كوفى را از نزديك ببيند و برايش بنويسد. مسلم به كوفه رسيد و با استقبال گرم و بي سابقه اى روبرو شد, هزاران نفر به عنوان نايب امام (ع ) با او بيعت كردند, و مسلم هم نامه اى به امام حسين (ع ) نگاشت و حركت فورى امام (ع ) را لازم گزارش داد.
هر چند امام حسين (ع ) كوفيان را به خوبى مي شناخت , و بي وفايى و بي دينيشان را در زمان حكومت پدر و برادر ديده بود و مي دانست به گفته ها و بيعتشان با مسلم نمي توان اعتماد كرد, و ليكن براى اتمام حجت و اجراى اوامر پروردگار تصميم گرفت كه به سوى كوفه حركت كند.با اين حال تا هشتم ذيحجه , يعنى روزى كه همه مردم مكه عازم رفتن به منى بودند (18) و هر كس در راه مكه جا مانده بود با عجله تمام مي خواست خود را به مكه برساند, آن حضرت در مكه ماند و در چنين روزى با اهل بيت و ياران خود, از مكه به طرف عراق خارج شد و با اين كار هم به وظيفه خويش عمل كرد و هم به مسلمانان جهان فهماند كه پسر پيغمبر امت , يزيد را به رسميت نشناخته و با او بيعت نكرده ,بلكه عليه او قيام كرده است .
يزيد كه حركت مسلم را به سوى كوفه دريافته و از بيعت كوفيان با او آگاه شده بود, ابن زياد را (كه از پليدترين ياران يزيد و از كثيفترين طرفداران حكومت بنى اميه بود) به كوفه فرستاد.ابن زياد از ضعف ايمان و دورويى و ترس مردم كوفه استفاده نمود و با تهديد وارعاب , آنان را از دور و بر مسلم پراكنده ساخت , و مسلم به تنهايى با عمال ابن زياد به نبرد پرداخت , و پس از جنگى دلاورانه و شگفت , با شجاعت شهيد شد.(سلام خدا بر او باد).و ابن زياد جامعه دورو و خيانتكار و بي ايمان كوفه را عليه امام حسين (ع ) برانگيخت , و كار به جايى رسيد كه عده اى از همان كسانى كه براى امام (ع ) دعوتنامه نوشته بودند, سلاح جنگ پوشيدند و منتظر ماندند تا امام حسين (ع ) از راه برسد و به قتلش برسانند.
امام حسين (ع ) از همان شبى كه از مدينه بيرون آمد, و در تمام مدتى كه در مكه اقامت گزيد, و در طول راه مكه به كربلا, تا هنگام شهادت , گاهى به اشاره , گاهى به صراحت , اعلان ميداشت كه : مقصود من از حركت , رسوا ساختن حكومت ضد اسلامى يزيد وبرپاداشتن امر به معروف و نهى از منكر و ايستادگى در برابر ظلم و ستمگرى است وجز حمايت قرآن و زنده داشتن دين محمدى هدفى ندارم . و اين مأموريتى بود كه خداوند به او واگذار نموده بود, حتى اگر به كشته شدن خود و اصحاب و فرزندان و اسيرى خانواده اش اتمام پذيرد.
رسول گرامى (ص ) و اميرمؤمنان (ع ) و حسن بن على (ع ) پيشوايان پيشين اسلام , شهادت امام حسين (ع ) را بارها بيان فرموده بودند. حتى در هنگام ولادت امام حسين (ع ),رسول گرانمايه اسلام (ص ) شهادتش را تذكر داده بود. (19) و خود امام حسين (ع ) به علم امامت ميدانست كه آخر اين سفر به شهادتش مي انجامد, ولى او كسى نبود كه در برابر دستور آسمانى و فرمان خدا براى جان خود ارزشى قائل باشد, يا از اسارت خانواده اش واهمه اى به دل راه دهد. او آن كس بود كه بلا را و شهادت را سعادت مي پنداشت . (سلام ابدى خدا بر او باد) .
خبر شهادت حسين (ع ) در كربلا به قدرى در اجتماع اسلامى مورد گفتگو واقع شده بود كه عامه مردم از پايان اين سفر مطلع بودند. چون جسته و گريخته , از رسول الله (ص ) و اميرالمؤمنين (ع ) و امام حسن بن على (ع ) و ديگر بزرگان صدر اسلام شنيده بودند. بدين سان حركت امام حسين (ع ) با آن درگيري ها و ناراحتي ها احتمال كشته شدنش را در اذهان عامه تشديد كرد. به ويژه كه خود در طول راه مي فرمود: من كان باذلا فينا مهجته و موطنا على لقاء الله نفسه فليرحل معنا. (20) هر كس حاضر است در راه ما از جان خويش بگذرد و به ملاقات پروردگار بشتابد,همراه ما بيايد. و لذا در بعضى از دوستان اين توهم پيش آمد كه حضرتش را از اين سفر منصرف سازند، غافل از اين كه فرزند على بن ابى طالب (ع ) امام و جانشين پيامبر, و از ديگران به وظيفه خويش آگاه تر است و هرگز از آنچه خدا بر عهده او نهاده، دست نخواهد كشيد.
بارى امام حسين (ع ) با همه اين افكار و نظريه ها كه اطرافش را گرفته بود به راه خويش ادامه داد, و كوچكترين خللى در تصميمش راه نيافت .سرانجام  رفت , و شهادت را دريافت . نه خود تنها, بلكه با اصحاب و فرزندان كه هر يك ستاره اى درخشان در افق اسلام بودند, رفتند و كشته شدند, و خون هايشان شن هاى گرم دشت كربلا را لاله باران كرد تا جامعه مسلمانان بفهمد يزيد (باقيمانده بسترهاى گناه آلود خاندان اميه ) جانشين رسول خدا نيست , و اساسا اسلام از بنى اميه و بنى اميه از اسلام جداست .
راستى هرگز انديشيده ايد اگر شهادت جانگداز و حماسه آفرين حسين (ع ) به وقوع نمي پيوست و مردم يزيد را خليفه پيغمبر (ص ) مي دانستند, و آن گاه اخبار دربار يزيد و شهوت راني هاى او و عمالش را مي شنيدند, چقدر از اسلام متنفر مي شدند, زيرا اسلامى كه خليفه پيغمبرش يزيد باشد, به راستى نيز تنفرآور است ... و خاندان پاك حضرت امام حسين (ع ) نيز اسير شدند تا آخرين رسالت اين شهادت رابه گوش مردم برسانند.و شنيديم و خوانديم كه در شهرها, در بازارها, در مسجدها, در بارگاه متعفن پسر زياد و دربار نكبت بار يزيد, هماره و همه جا دهان گشودند وفرياد زدند, و پرده زيباى فريب را از چهره زشت و جنايتكار جيره خواران بنى اميه برداشتند و ثابت كردند كه يزيد سگباز وشرابخوار است , هرگز لياقت خلافت ندارد و اين اريكه اى كه او بر آن تكيه زده جايگاه او نيست . سخنانشان رسالت شهادت حسينى را تكميل كرد, طوفانى در جانها برانگيختند, چنان كه نام يزيد تا هميشه مترادف با هر پستى و رذالت و دنائت گرديد و همه آرزوهاى طلايى و شيطانيش چون نقش بر آب گشت .
نگرشى ژرف ميخواهد تا بتوان بر همه ابعاد اين شهادت عظيم و پرنتيجه دست يافت . از همان اوان شهادتش تا كنون , دوستان و شيعيانش , و همه آنان كه به شرافت و عظمت انسان ارج مي گذارند, همه ساله سالروز به خون غلتيدنش را, سالروز قيام و شهادتش را با سياهپوشى و عزادارى محترم مي شمارند, و خلوص خويش را با گريه بر مصايب آن بزرگوار ابراز ميدارند. پيشوايان معصوم ما, هماره به واقعه كربلا و به زنده داشتن آن عنايتى خاص داشتند. غير از اين كه خود به زيارت مرقدش مي شتافتند و عزايش را بر پا مي داشتند, در فضيلت عزادارى و محزون بودن براى آن بزرگوار, گفتارهاى متعددى ايراد فرموده اند.
ابوعماره گويد: روزى به حضور امام ششم صادق آل محمد (ع ) رسيدم , فرمود اشعارى درسوگوارى حسين براى ما بخوان . وقتى شروع به خواندن نمودم صداى گريه حضرت برخاست , من مي خواندم و آن عزيز مي گريست , چندان كه صداى گريه از خانه برخاست . بعد از آن كه اشعار را تمام كردم , امام (ع ) در فضليت و ثواب مرثيه و گرياندن مردم بر امام حسين (ع ) مطالبى بيان فرمود. (21)
نيز از آن جناب است كه فرمود: گريستن و بي تابى كردن در هيچ مصيبتى شايسته نيست مگر در مصيبت حسين بن على , كه ثواب و جزايى گرانمايه دارد. (22) باقرالعلوم , امام پنجم (ع ) به محمد بن مسلم كه يكى از اصحاب بزرگ او است فرمود: به شيعيان ما بگوييد كه به زيارت مرقد حسين بروند, زيرا بر هر شخص باايمانى كه به امامت ما معترف است , زيارت قبر اباعبدالله لازم ميباشد. (23)
امام صادق (ع ) مي فرمايد: ان زيارة الحسين عليه السلام افضل ما يكون من الاعمال . همانا زيارت حسين (ع ) از هر عمل پسنديده اى ارزش و فضيلتش بيشتر است . (24) زيرا كه اين زيارت در حقيقت مدرسه بزرگ و عظيم است كه به جهانيان درس ايمان و عمل صالح مي دهد و گويى روح را به سوى ملكوت خوبي ها و پاكدامني ها و فداكاري ها پرواز مي دهد. هر چند عزادارى و گريه بر مصايب حسين بن على (ع ), و مشرف شدن به زيارت قبرش و بازنماياندن تاريخ پرشكوه و حماسه ساز كربلايش ارزش و معيارى والا دارد, لكن بايد دانست كه نبايد تنها به اين زيارت ها و گريه ها و غم گساريدن اكتفا كرد, بلكه همه اين تظاهرات , فلسفه ديندارى , فداكارى و حمايت از قوانين آسمانى را به ما گوشزدمينمايد, و هدف هم جز اين نيست , و نياز بزرگ ما از درگاه حسينى آموختن انسانيت و خالى بودن دل از هر چه غير از خداست ميباشد, و گرنه اگر فقط به صورت ظاهر قضيه بپردازيم , هدف مقدس حسينى به فراموشى مي گرايد.

-----------------------------------------------------------

پي نوشتها:

 (1) در سال و ماه و روز ولادت امام حسين (ع ) اقوال ديگرى هم گفته شده است , ولى ما قول مشهور بين شيعه را نقل كرديم . ر. به . ك . اعلام الورى طبرسى , ص 213.
(2) احتمال دارد منظور از اسما, دختر يزيد بن سكن انصارى باشد. ر. به . ك . اعيان الشيعه , جزء 11 , ص 167.
(3) امالى شيخ طوسى , ج 1, ص 377.
(4) شبر بر وزن حسن , و شبير بر وزن حسين , و مبشر بر وزن محسن , نام پسران هارون بوده است و بوده است و پيغمبر اسلام (ص ) فرزندان خود حسن و حسين و محسن را به اين سه نام ناميده است - تاج العروس , ج 3 , ص 389, اين سه كلمه در زبان عبرى همان معنى رادارد كه حسن و حسين و محسن در زبان عربى دارد - لسان العرب , ج 66, ص 60.
(5) معانى الاخبار, ص 57.
(6) در منابع اسلامى درباره عقيقه سفارش فراوان شده و براى سلامتى فرزند بسيارمؤثر دانسته شده است . ر. به . ك . وسائل الشيعه , ج 15, ص 143 به بعد.
(7) كافى , ج 6, ص 33.
(8) مقتل خوارزمى , ج 1, ص 146 - كمال الدين صدوق , ص 152.
(9) سنن ترمذى , ج 5, ص 323.
(10) ذخائر العقبى , ص 122.
(11) الاصابه , ج 11, ص 30.
(12) سنن ترمذى , ج 5, ص 324 - در اين قسمت رواياتى كه در كتابهاى اهل تسنن آمده است نقل شد تا براى آنها هم سنديت داشته باشد.
(13) الاصابه , ج 1, ص 333.(14) تذكرة الخواص ابن جوزى , ص 34 - الاصابه , ج 1, ص 333, آن طور كه بعضى ازمورخين گفتهاند اين موضوع تقريبا در سن ده سالگى امام حسين (ع ) اتفاق افتاده است .
(15) ارشاد مفيد, ص 173.
(16) رجال كشى , ص 94 - كشف الغمة , ج 2, ص 206.
(17) مقتل خوارزمى , ج 1, ص 184 - لهوف , ص 20.
(18) روز هشتم ماه ذيحجه مستحب است كه حاجيها به منى بروند, و در آن زمان به اين حكم استحبابى عمل ميكردند, ولى در زمان ما مرسوم شده است كه از روز هشتم يكسره به عرفات ميروند.
(19) كامل الزيارات , ص 68 به بعد - مشير الاحزان , ص 9.
(20) لهوف , ص 53.
(21) كامل الزيارات , ص 105.
(22) كامل الزيارات , ص 101.
(23) كامل الزيارات , ص 121.
(24) كامل الزيارات , ص 147.

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

 

شعار سال 1397

شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است؛ سال «حمایت از کالای ایرانی». این فقط مربوط به مسئولین نیست؛ آحاد ملّت همه میتوانند در این زمینه کمک بکنند و به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند.

موضوع خطبه ها

موضوع اصلی:مواعظ اهل بیت(ع)

موضوع خطبه این هفته:مواعظ حضرت زهرا سلام الله علیها

مدت خطبه ها:35دقیقه

 

 

گنجینه های فرهنگی

کانال پیام رسان نماز جمعه

با کلیک برتصویر زیر درکانال سروش نماز آدینه از مطالب متنوع شامل:داستانهای اخلاقی، نکات پند آمیز ،احادیث،اخبارسیاسی ،نکات روانشناسی ، خطبه ها و تصاویر نمازگزاران…. بهره مند شوید.