02 ارديبهشت 1397 ساعت 08:38
 
 

اوقات شرعی

 
 
«تغییر باورهای دینی مردم» راهبرد نفوذ دشمن

خطیب جمعه ابرکوه:«تغییر باورهای دینی مردم» راهبرد نفوذ دشمن/ رونق تولید داخلی کلید حل مشکلات اقتصادی استامام جمعه ابرکوه گفت:کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در لوزان و ژنو و نیویورک نیست بلکه در داخل کشور با رونق تولید، کار و حمایت از محصولات داخلی است.به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در دیدار چند روز گذشته مسئولان و عوامل وزارت اطلاعات با مقام معظم رهبری، ایشان وزارت اطلاعات را تابع سیاست‌های نظام دانستند و تاکید داشتند که برنامه ریزی بلندمدت با پیش بینی رویدادهای آینده و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات یکی از راه های مقابله با طراحی جبهه مقابل است.وی تاکید کرد: رهبر انقلاب یکی دیگر از راه های مقابله با تهاجم جبهه مقابل را جدی گرفتن موضوع نفوذ دانستند و حضور پر نشاط وزارت اطلاعات در همه ابعاد و زوایای نظام را موجب هراس بدخواهان و صیانت بخشی به نظام اسلامی عنوان کردند.راهبرد دشمن نفوذ برای تخریب و تغییر باورهای دینی مردم خصوصاً جوانان استحجت الاسلام حسینی نقش آفرینی سربازان گمنام امام زمان(عج) در مقابله با پروژه های دشمنان کینه توز در نفوذ، تغییر و مهار انقلاب را مهم دانست و گفت: راهبرد دشمن نفوذ برای تخریب و تغییر باورهای دینی، اعتقادی و انقلابی مردم مخصوصاً جوانان است و به همین دلیل رهبر انقلاب نگرانی خود را از مسأله نفوذ ابراز داشته اند.

خطیب جمعه ابرکوه:«تغییر باورهای دینی مردم» راهبرد نفوذ دشمن/ رونق تولید داخلی کلید حل مشکلات اقتصادی استامام جمعه ابرکوه گفت:کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در لوزان و ژنو و نیویورک نیست بلکه در داخل کشور با رونق تولید، کار و حمایت از محصولات داخلی است.به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در دیدار چند روز گذشته مسئولان و عوامل وزارت اطلاعات با مقام معظم رهبری، ایشان وزارت اطلاعات را تابع سیاست‌های نظام دانستند و تاکید داشتند که برنامه ریزی بلندمدت با پیش بینی رویدادهای آینده و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات یکی از راه های مقابله با طراحی جبهه مقابل است.وی تاکید کرد: رهبر انقلاب یکی دیگر از راه های مقابله با تهاجم جبهه مقابل را جدی گرفتن موضوع نفوذ دانستند و حضور پر نشاط وزارت اطلاعات در همه ابعاد و زوایای نظام را موجب هراس بدخواهان و صیانت بخشی به نظام اسلامی عنوان کردند.راهبرد دشمن نفوذ برای تخریب و تغییر باورهای دینی مردم خصوصاً جوانان استحجت الاسلام حسینی نقش آفرینی سربازان گمنام امام زمان(عج) در مقابله با پروژه های دشمنان کینه توز در نفوذ، تغییر و مهار انقلاب را مهم دانست و گفت: راهبرد دشمن نفوذ برای تخریب و تغییر باورهای دینی، اعتقادی و انقلابی مردم مخصوصاً جوانان است و به همین دلیل رهبر انقلاب نگرانی خود را از مسأله نفوذ ابراز داشته اند.
عقب‌گرد فرهنگی جامعه، به علت عملکرد ضعیف متولیان آن است

امام‌جمعه ابرکوه:عقب‌گرد فرهنگی جامعه، به علت عملکرد ضعیف متولیان آن استامام‌جمعه ابرکوه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: سیاست‌گذاری برنامه‌های فرهنگی کشور رضایت‌بخش نبوده و دولتمردان گذشته برای پیشرفت فرهنگی بی‌برنامه بودند.به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهار کرد: اساساً فرهنگ هویت جمعیت کشور و ملت است که اگر سالم باشد جمعیت تابع آن نیز صالح، شایسته و دارای ملاک‌های ارزشی انسانی خواهند بود؛ اما اگر این فرهنگ فاسد و ضد ارزشی بود نمی‌توان از جامعه‌ای که تابع آن است نمی‌توان انتظار شعارهای ارزشی داشت.حسینی در رابطه با تبیین الگوهای فرهنگی، اذعان کرد: دولتمردان در 40 سال گذشته برای پیشرفت و توسعه بخش‌های مختلف برنامه‌های متعددی داشته‌اند اما در حوزه پیشرفت فرهنگی جامعه احساس می‌شود بی‌برنامه بوده و اگر هم برنامه‌ای داشتند آن‌قدر برای جامعه محسوس نبوده که ما در این بخش عقب‌گرد داشته‌ایم.امام‌جمعه ابرکوه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی را مهم‌ترین نهادهای فرهنگ‌ساز برشمرد و افزود: وقتی عملکرد این نهادها بررسی می‌شود می‌بینیم فرهنگ مذهبی کشور در ایام خاصی از سال مانند محرم جلوه داشته و در بقیه ایام ضعیف است، در دانشگاه‌ها اساتید نسبت به باورهای فرهنگ دینی اما و اگر داشته و دانشجویان نیز در ظاهر بیشتر فرهنگ غربی دارند.وی تصریح کرد: در بخش سیاست‌گذاری برنامه‌های فرهنگی کشور نمی‌توان احساس رضایت داشت، زیرا گفتار و رفتارهای جامعه اغلب غربی شده است. از سوی دیگر عواملی را وسوسه انگیزانه مأمور می‌کنند تا در ذهن افراد القا شود که ما فارسی‌زبان هستیم و نباید از لغات عربی استفاده کنیم.

امام‌جمعه ابرکوه:عقب‌گرد فرهنگی جامعه، به علت عملکرد ضعیف متولیان آن استامام‌جمعه ابرکوه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: سیاست‌گذاری برنامه‌های فرهنگی کشور رضایت‌بخش نبوده و دولتمردان گذشته برای پیشرفت فرهنگی بی‌برنامه بودند.به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهار کرد: اساساً فرهنگ هویت جمعیت کشور و ملت است که اگر سالم باشد جمعیت تابع آن نیز صالح، شایسته و دارای ملاک‌های ارزشی انسانی خواهند بود؛ اما اگر این فرهنگ فاسد و ضد ارزشی بود نمی‌توان از جامعه‌ای که تابع آن است نمی‌توان انتظار شعارهای ارزشی داشت.حسینی در رابطه با تبیین الگوهای فرهنگی، اذعان کرد: دولتمردان در 40 سال گذشته برای پیشرفت و توسعه بخش‌های مختلف برنامه‌های متعددی داشته‌اند اما در حوزه پیشرفت فرهنگی جامعه احساس می‌شود بی‌برنامه بوده و اگر هم برنامه‌ای داشتند آن‌قدر برای جامعه محسوس نبوده که ما در این بخش عقب‌گرد داشته‌ایم.امام‌جمعه ابرکوه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی را مهم‌ترین نهادهای فرهنگ‌ساز برشمرد و افزود: وقتی عملکرد این نهادها بررسی می‌شود می‌بینیم فرهنگ مذهبی کشور در ایام خاصی از سال مانند محرم جلوه داشته و در بقیه ایام ضعیف است، در دانشگاه‌ها اساتید نسبت به باورهای فرهنگ دینی اما و اگر داشته و دانشجویان نیز در ظاهر بیشتر فرهنگ غربی دارند.وی تصریح کرد: در بخش سیاست‌گذاری برنامه‌های فرهنگی کشور نمی‌توان احساس رضایت داشت، زیرا گفتار و رفتارهای جامعه اغلب غربی شده است. از سوی دیگر عواملی را وسوسه انگیزانه مأمور می‌کنند تا در ذهن افراد القا شود که ما فارسی‌زبان هستیم و نباید از لغات عربی استفاده کنیم.
کلید حل مشکلات کشور در لوزان، ژنو و نیویورک نیست

خطیب جمعه ابرکوه:کلید حل مشکلات کشور در لوزان، ژنو و نیویورک نیستامام‌جمعه ابرکوه گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در لوزان، ژنو و نیویورک نیست؛ بلکه در داخل ایران و در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی و حمیت از تولیدات ایرانی است.به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته ابرکوه، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان و عوامل وزارت اطلاعات، اظهار کرد: رهبر فرمودند: فردی که می‌خواهد امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاه‌ها نیز موظف به عمل بر اساس نظر وزارت اطلاعات هستند. نقش‌آفرینی سربازان گمنام امام زمان (عج) در مقابله با ضدانقلاب و بدخواهان و پروژه‌های دشمنان کینه‌توز در نفوذ و تغییر و مهار انقلاب بر کسی پوشیده نیست.سپاه ایران حرف اول را در جبهه مقاومت ملت‌های مظلوم می‌زندحسینی در ادامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اذعان کرد: مهم‌ترین رخداد جهانی هفته گذشته تهاجم دیوانه‌وار نظامی سران قدرت‌های شیطانی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بود که به بهانه واهی و دروغین استفاده سوریه از سلاح شیمیایی به‌صورت کور و بی‌نتیجه صورت گرفت.امام‌جمعه ابرکوه به سالروز تأسیس سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: یکی از مؤلفه‌های اقتدار نظام اسلامی سپاه است که از ابتدای موجودیت خود به تأسی از سالار شهیدان مبارزه بی‌امان با ضدانقلاب را در راستای پاسداری از انقلاب در دستور کار خود قرار داد و امروز با داشتن سپاه قدس حرف اول را در جبهه مقاومت ملت‌های مظلوم می‌زند.

خطیب جمعه ابرکوه:کلید حل مشکلات کشور در لوزان، ژنو و نیویورک نیستامام‌جمعه ابرکوه گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در لوزان، ژنو و نیویورک نیست؛ بلکه در داخل ایران و در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی و حمیت از تولیدات ایرانی است.به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته ابرکوه، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان و عوامل وزارت اطلاعات، اظهار کرد: رهبر فرمودند: فردی که می‌خواهد امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاه‌ها نیز موظف به عمل بر اساس نظر وزارت اطلاعات هستند. نقش‌آفرینی سربازان گمنام امام زمان (عج) در مقابله با ضدانقلاب و بدخواهان و پروژه‌های دشمنان کینه‌توز در نفوذ و تغییر و مهار انقلاب بر کسی پوشیده نیست.سپاه ایران حرف اول را در جبهه مقاومت ملت‌های مظلوم می‌زندحسینی در ادامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اذعان کرد: مهم‌ترین رخداد جهانی هفته گذشته تهاجم دیوانه‌وار نظامی سران قدرت‌های شیطانی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بود که به بهانه واهی و دروغین استفاده سوریه از سلاح شیمیایی به‌صورت کور و بی‌نتیجه صورت گرفت.امام‌جمعه ابرکوه به سالروز تأسیس سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: یکی از مؤلفه‌های اقتدار نظام اسلامی سپاه است که از ابتدای موجودیت خود به تأسی از سالار شهیدان مبارزه بی‌امان با ضدانقلاب را در راستای پاسداری از انقلاب در دستور کار خود قرار داد و امروز با داشتن سپاه قدس حرف اول را در جبهه مقاومت ملت‌های مظلوم می‌زند.
خطبه های نماز جمعه 31فروردین ماه1397

خطبه اول 31/1/97موضوع خطبه: اثرات سازنده امر به معروف و نهی از منکر      عنوان خطبه:ارزشهای اجتماعیسورة آل عمران  آيه 200 : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ = ای کسانی که ایمان آورده‌اید! (در برابر مشکلات و هوسها،) استقامت کنید! و در برابر دشمنان (نیز)، پایدار باشید و از مرزهای خود، مراقبت کنید و از خدا بپرهیزید، شاید رستگار شوید!****************************************در جامعه اسلامی اصل بر طهارت جامععه از دنائت ها و خباثتها و ناپاکی ها است و اگر در هر زاویه از زوایای جامعه گناه و آلودگی و ناپاکی مشاهده شد بلافاصله بر همه فرض و تکلیف است به عنوان واجب کفائی ورود  پیدا کنند و با مبارزه و دفع خطا از خاطی که با خلاف کاری خود موجب آلوده شدن فضای پاک  و معنوی جامعه را فراهم کرده او را نصیحت و تائب و پشیمان کنند و با این تلاش خود خاطی را تطهیر و به طهارت وپاکی جامعه صیانت بخشند و این اقدام در لسان شرع مقدس از آن به عنوان امر بمعروف و نهی از منکر یاد می شود .لذا نگرش به فرهنگ دینی جامعه نگرش به پاکی ها – صلاحیتها – خوبی ها – خیرخواهی ها – فداکاری ها – مردم دوستی ها و حق طلبی و مبارزه با فساد و باطل و ناهنجاریها است و این امر بمعروف در جامعه سیره همه انبیاء و صدیقین و صالحین بوده و برای عموم مردم تکلیف و مسئولیتی ملّی ومذهبی و منش و روش اولیاء خدا و سیره شایسته مردم آگاه و صالح و درست کردار است .

خطبه اول 31/1/97موضوع خطبه: اثرات سازنده امر به معروف و نهی از منکر      عنوان خطبه:ارزشهای اجتماعیسورة آل عمران  آيه 200 : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ = ای کسانی که ایمان آورده‌اید! (در برابر مشکلات و هوسها،) استقامت کنید! و در برابر دشمنان (نیز)، پایدار باشید و از مرزهای خود، مراقبت کنید و از خدا بپرهیزید، شاید رستگار شوید!****************************************در جامعه اسلامی اصل بر طهارت جامععه از دنائت ها و خباثتها و ناپاکی ها است و اگر در هر زاویه از زوایای جامعه گناه و آلودگی و ناپاکی مشاهده شد بلافاصله بر همه فرض و تکلیف است به عنوان واجب کفائی ورود  پیدا کنند و با مبارزه و دفع خطا از خاطی که با خلاف کاری خود موجب آلوده شدن فضای پاک  و معنوی جامعه را فراهم کرده او را نصیحت و تائب و پشیمان کنند و با این تلاش خود خاطی را تطهیر و به طهارت وپاکی جامعه صیانت بخشند و این اقدام در لسان شرع مقدس از آن به عنوان امر بمعروف و نهی از منکر یاد می شود .لذا نگرش به فرهنگ دینی جامعه نگرش به پاکی ها – صلاحیتها – خوبی ها – خیرخواهی ها – فداکاری ها – مردم دوستی ها و حق طلبی و مبارزه با فساد و باطل و ناهنجاریها است و این امر بمعروف در جامعه سیره همه انبیاء و صدیقین و صالحین بوده و برای عموم مردم تکلیف و مسئولیتی ملّی ومذهبی و منش و روش اولیاء خدا و سیره شایسته مردم آگاه و صالح و درست کردار است .
بنیاد مسکن یکی از صدقات جاریه حضرت امام است

امام جمعه ابرکوه:بنیاد مسکن یکی از صدقات جاریه حضرت امام استیزد - ایرنا - امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از صدقات جاریه امام خمینی(ره) است، گفت : خدمات رسانی این نهاد خدمت به مددجویان و محرومان جامعه است.حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی روز یکشنبه در دیدار کارکنان بنیاد مسکن این شهرستان اظهار کرد: این نهاد توانست با اجرای طرح هادی به روستاها جاذبه ماندگاری جمعیت بدهد.وی بیان کرد: باید به روستاها جاذبه داد نه جاذبه شهری، بنیاد برای حفظ اصالت روستاها تلاش کند.حسینی اضافه کرد: اجرای طرح هادی در توسعه روستاها و روستاهای هدف گردشگری در راستای حفظ بافت سنتی باشد.همچنین مدیر بنیاد مسکن ابرکوه با تشریح فعالیت های این نهاد در مناطق شهری روستایی گفت: درسال 1396، 20 هکتار زمین برای توسعه و ساخت مسکن در روستاها و بیش از 200 قطعه زمین برای ساخت مسکن در روستاهای مریم آباد و ده عرب بخش مرکزی ابرکوه تملک و تفکیک شد .حمیدرضا چاکرالحسینی با بیان اینکه پارسال 30 قطعه زمین در روستاهای ابرکوه و شهر مهردشت برای ساخت مسکن به مقاضیان واگذار شد، ادامه داد: در همین مدت حدود 20میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن ، تعمیر و بازسازی به 120 متقاضی پرداخت شده است.وی اضافه کرد: برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام و مقاوم سازی بناها، 1.5میلیارد ریال به صورت بلاعوض به 30 نفر پرداخت شد.وی توزیع 250 تن قیر رایگان برای آسفالت معابر مسکن مهر شهر ابرکوه ،اخذ 400 فقره سند واحدهای مسکونی روستایی ، پاسخ به 270 فقره استعلام صدور پروانه روستایی ، تغییر کاربری 30 فقره زمین های روستایی ، تهیه و بازنگری طرحهای هادی روستایی در جعفرآباد رضایی و نعمت آباد و... را از دیگر اقدامات برشمرد.به گفته مدیر بنیاد مسکن ابرکوه 50 واحد مسکونی هرکدام در زمینی به مساخت 300متر مربع و با زیربنای 140مترمربع در روستای فراغه و شهر مهردشت آماده فروش است .

امام جمعه ابرکوه:بنیاد مسکن یکی از صدقات جاریه حضرت امام استیزد - ایرنا - امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از صدقات جاریه امام خمینی(ره) است، گفت : خدمات رسانی این نهاد خدمت به مددجویان و محرومان جامعه است.حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی روز یکشنبه در دیدار کارکنان بنیاد مسکن این شهرستان اظهار کرد: این نهاد توانست با اجرای طرح هادی به روستاها جاذبه ماندگاری جمعیت بدهد.وی بیان کرد: باید به روستاها جاذبه داد نه جاذبه شهری، بنیاد برای حفظ اصالت روستاها تلاش کند.حسینی اضافه کرد: اجرای طرح هادی در توسعه روستاها و روستاهای هدف گردشگری در راستای حفظ بافت سنتی باشد.همچنین مدیر بنیاد مسکن ابرکوه با تشریح فعالیت های این نهاد در مناطق شهری روستایی گفت: درسال 1396، 20 هکتار زمین برای توسعه و ساخت مسکن در روستاها و بیش از 200 قطعه زمین برای ساخت مسکن در روستاهای مریم آباد و ده عرب بخش مرکزی ابرکوه تملک و تفکیک شد .حمیدرضا چاکرالحسینی با بیان اینکه پارسال 30 قطعه زمین در روستاهای ابرکوه و شهر مهردشت برای ساخت مسکن به مقاضیان واگذار شد، ادامه داد: در همین مدت حدود 20میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن ، تعمیر و بازسازی به 120 متقاضی پرداخت شده است.وی اضافه کرد: برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام و مقاوم سازی بناها، 1.5میلیارد ریال به صورت بلاعوض به 30 نفر پرداخت شد.وی توزیع 250 تن قیر رایگان برای آسفالت معابر مسکن مهر شهر ابرکوه ،اخذ 400 فقره سند واحدهای مسکونی روستایی ، پاسخ به 270 فقره استعلام صدور پروانه روستایی ، تغییر کاربری 30 فقره زمین های روستایی ، تهیه و بازنگری طرحهای هادی روستایی در جعفرآباد رضایی و نعمت آباد و... را از دیگر اقدامات برشمرد.به گفته مدیر بنیاد مسکن ابرکوه 50 واحد مسکونی هرکدام در زمینی به مساخت 300متر مربع و با زیربنای 140مترمربع در روستای فراغه و شهر مهردشت آماده فروش است .
ارجاع مجدد امتیاز باطل شده احداث مجتمع استراحتگاه بین راهی در ابرکوه

 با وجود سنگ اندازی های مسئولان دولت یازدهم صورت گرفت-ارجاع مجدد امتیاز باطل شده احداث مجتمع استراحتگاه بین راهی در ابرکوهپس از باطل شدن امتیاز احداث مجتمع استراحتگاه بین راهی آستان قدس رضوی در ابرکوه توسط برخی از عناصر دولت یازدهم در استان، امام جمعه ابرکوه از ارجاع مجدد امتیاز باطل شده این پروژه در مسیر بوستان بهاران فراغه به این شهرستان خبر داد.به گزارش سرو ابرکوه، امام جمعه شهرستان ابرکوه در بین نمازگزاران مسجد مصلی شهدای محراب این شهرستان با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه استراحتگاه بین راهی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در دولت یازدهم تصویب شد اما به علت عدم همسوئی مسئولین استانی دولت گذشته در اجرائی شدن این پروژه، در دو نوبت تمدید و نهایتاً باطل شد.حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: با پیگیری های مکرّر امروز موفق شدیم به حسب دعوت قبلی از مهندس اسماعیلی مدیرکل امور اقتصادی و پروژه های عمرانی آستان قدس رضوی شاهد حضور وی در ابرکوه بوده که در نتیجه گفت و شنود و تأکید ها، مقرّر شد این آورده ارزشی برای ابرکوه مجدّداً کلید بخورد .وی اعلام کرد: مدیر کل عمرانی استان قدس پس از بازدید از جانمائی این  پروژه که با همراهی بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه صورت گرفت، سرانجام تصمیم مجدّد برای اجرائی شدن آن در مسیر بوستان بهاران فراغه را اتخاذ کرد.گفتنی است در جلسه ای که به همین منظور صبح روز جمعه در دفتر امام جمعه تشکیل شد، مهندس اسماعیلی در گزارش خود به امام جمعه شهرستان گفت: با عنایت به اینکه ابرکوه منزلگاه امام رضا (ع) است برای ما امتیاز خاص خود را دارد و براساس ارشادات مقام معظم رهبری، آستان قدس بر آن است که 110 استراحتگاه بین راهی را از تمام مرزهای شمالی، شمال شرقی و جنوبی کشور از سرخس تا مشهد و از جنوب ونواحی مرزی پاکستان تا مشهد احداث کند که تا کنون 21 مجتمع احداث شده و مابقی در دست اقدام است.وی افزود: به زودی مراحل موافقت نهائی و کلید خوردن مرحله اجرائی پروژه را در ابرکوه شاهد خواهیم بود و در این خصوص فاصله بین دو مجتمع و راه های دسترسی به مجتمع و ورودی و اراضی مردم و نبود معارض برای ما مهم است.

 با وجود سنگ اندازی های مسئولان دولت یازدهم صورت گرفت-ارجاع مجدد امتیاز باطل شده احداث مجتمع استراحتگاه بین راهی در ابرکوهپس از باطل شدن امتیاز احداث مجتمع استراحتگاه بین راهی آستان قدس رضوی در ابرکوه توسط برخی از عناصر دولت یازدهم در استان، امام جمعه ابرکوه از ارجاع مجدد امتیاز باطل شده این پروژه در مسیر بوستان بهاران فراغه به این شهرستان خبر داد.به گزارش سرو ابرکوه، امام جمعه شهرستان ابرکوه در بین نمازگزاران مسجد مصلی شهدای محراب این شهرستان با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه استراحتگاه بین راهی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در دولت یازدهم تصویب شد اما به علت عدم همسوئی مسئولین استانی دولت گذشته در اجرائی شدن این پروژه، در دو نوبت تمدید و نهایتاً باطل شد.حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: با پیگیری های مکرّر امروز موفق شدیم به حسب دعوت قبلی از مهندس اسماعیلی مدیرکل امور اقتصادی و پروژه های عمرانی آستان قدس رضوی شاهد حضور وی در ابرکوه بوده که در نتیجه گفت و شنود و تأکید ها، مقرّر شد این آورده ارزشی برای ابرکوه مجدّداً کلید بخورد .وی اعلام کرد: مدیر کل عمرانی استان قدس پس از بازدید از جانمائی این  پروژه که با همراهی بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه صورت گرفت، سرانجام تصمیم مجدّد برای اجرائی شدن آن در مسیر بوستان بهاران فراغه را اتخاذ کرد.گفتنی است در جلسه ای که به همین منظور صبح روز جمعه در دفتر امام جمعه تشکیل شد، مهندس اسماعیلی در گزارش خود به امام جمعه شهرستان گفت: با عنایت به اینکه ابرکوه منزلگاه امام رضا (ع) است برای ما امتیاز خاص خود را دارد و براساس ارشادات مقام معظم رهبری، آستان قدس بر آن است که 110 استراحتگاه بین راهی را از تمام مرزهای شمالی، شمال شرقی و جنوبی کشور از سرخس تا مشهد و از جنوب ونواحی مرزی پاکستان تا مشهد احداث کند که تا کنون 21 مجتمع احداث شده و مابقی در دست اقدام است.وی افزود: به زودی مراحل موافقت نهائی و کلید خوردن مرحله اجرائی پروژه را در ابرکوه شاهد خواهیم بود و در این خصوص فاصله بین دو مجتمع و راه های دسترسی به مجتمع و ورودی و اراضی مردم و نبود معارض برای ما مهم است.
دشمنان از اقتدار بی‌نظیر و روزافزون ایران، احساس خطر می‌کنند

امام‌جمعه ابرکوه:دشمنان از اقتدار بی‌نظیر و روزافزون ایران، احساس خطر می‌کنندامام‌جمعه ابرکوه گفت: تهاجم‌ها و تهدیدات و به‌ویژه فشارهای اقتصادی سلطه‌گران، به دلیل اقتدار روزافزون و بی‌نظیر ایران در منطقه است، که دشمنان را ناکام و منافع ملی خود را بدون اتکا به دیگران دنبال می‌کند.به گزارش سرو ابرکوه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز، بابیان بخشی از سخنان رهبر انقلاب در دیدار با نیروهای مسلح، دوران کنونی را دوران عزت جمهوری اسلامی دانستند و اظهار کرد : علت تهاجم بی‌سابقه دشمن بر ضد نظام اسلامی- قدرت روزافزون این نظام است.حجت‌الاسلام حسینی گفت : دشمنان از قدرت فزاینده ایران اسلامی به‌شدت در هراسند و چون احساس خطر کرده‌اند، حملات خود را افزایش داده‌اند.حمایت جمهوری اسلامی از کشورهای یمن، عراق و... اقتدار بین‌المللی در جهان را ایجاد کردوی با تأکید بر اینکه عزت امروز جمهوری اسلامی در نمایش اقتدار بین‌المللی است، افزود : آنهایی که دانسته یا ندانسته و یا احمقانه اعتراض می‌کردند، که چرا در کشورهای منطقه ما از ملت مظلوم یمن، لبنان، سوریه، عراق و امثال آنها حمایت می‌کنیم، حالا فهمیده‌اند که اگر حمایت ایران نبود؛ جهان اسلام و به دنبال آن ایران اسلامی نیز به باد فنا رفته بود.حسینی بیان کرد : در طول تاریخ کشور نمی‌توان هیچ مقطعی را به‌مثل امروز یافت که ایران این‌گونه در جهان مقتدرانه حرف اول را بزند و عزتمندانه تأثیرگذار باشد.

امام‌جمعه ابرکوه:دشمنان از اقتدار بی‌نظیر و روزافزون ایران، احساس خطر می‌کنندامام‌جمعه ابرکوه گفت: تهاجم‌ها و تهدیدات و به‌ویژه فشارهای اقتصادی سلطه‌گران، به دلیل اقتدار روزافزون و بی‌نظیر ایران در منطقه است، که دشمنان را ناکام و منافع ملی خود را بدون اتکا به دیگران دنبال می‌کند.به گزارش سرو ابرکوه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز، بابیان بخشی از سخنان رهبر انقلاب در دیدار با نیروهای مسلح، دوران کنونی را دوران عزت جمهوری اسلامی دانستند و اظهار کرد : علت تهاجم بی‌سابقه دشمن بر ضد نظام اسلامی- قدرت روزافزون این نظام است.حجت‌الاسلام حسینی گفت : دشمنان از قدرت فزاینده ایران اسلامی به‌شدت در هراسند و چون احساس خطر کرده‌اند، حملات خود را افزایش داده‌اند.حمایت جمهوری اسلامی از کشورهای یمن، عراق و... اقتدار بین‌المللی در جهان را ایجاد کردوی با تأکید بر اینکه عزت امروز جمهوری اسلامی در نمایش اقتدار بین‌المللی است، افزود : آنهایی که دانسته یا ندانسته و یا احمقانه اعتراض می‌کردند، که چرا در کشورهای منطقه ما از ملت مظلوم یمن، لبنان، سوریه، عراق و امثال آنها حمایت می‌کنیم، حالا فهمیده‌اند که اگر حمایت ایران نبود؛ جهان اسلام و به دنبال آن ایران اسلامی نیز به باد فنا رفته بود.حسینی بیان کرد : در طول تاریخ کشور نمی‌توان هیچ مقطعی را به‌مثل امروز یافت که ایران این‌گونه در جهان مقتدرانه حرف اول را بزند و عزتمندانه تأثیرگذار باشد.
دشمن از قدرت روزافزون ایران احساس هراس کرده است

امام‌جمعه ابرکوه مطرح کرد:دشمن از قدرت روزافزون ایران احساس هراس کرده استامام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دشمن از قدرت روزافزون ایران احساس هراس کرده است.به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز جمعه ضمن ابرکوه تبریک بعثت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: بعثت نبوی در اعتقادات دینی ما برجسته‌ترین جایگاه را دارد زیرا خدای متعال با فرستادن چنین پیامبر مُکَرَّمی، نزول وحی، ابلاغ فرامین الهی و دینی راه سعادت دنیا و آخرت را به روی بشریت باز کرده است.حسینی به سالروز گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و روز بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های دلاورمردان ارتش بویژه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ارتش تاکنون نشان داده که اهداف مهم و تأثیرگذاری را در راستای حفظ نظام و انسجام نیروهای نظامی دنبال می‌کند.امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: ارتش در کنار سپاه و بسیج وظیفه پاسداری از تمامیت ارضی کشور را بر عهده داشته و طبق اصل 144 قانون اساسی ارتش باید مکتبی و مردمی باشد، افراد شایسته مؤمن به اهداف انقلاب را به خدمت بپذیرد که در راه انقلاب فداکاری کنند.

امام‌جمعه ابرکوه مطرح کرد:دشمن از قدرت روزافزون ایران احساس هراس کرده استامام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دشمن از قدرت روزافزون ایران احساس هراس کرده است.به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز جمعه ضمن ابرکوه تبریک بعثت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: بعثت نبوی در اعتقادات دینی ما برجسته‌ترین جایگاه را دارد زیرا خدای متعال با فرستادن چنین پیامبر مُکَرَّمی، نزول وحی، ابلاغ فرامین الهی و دینی راه سعادت دنیا و آخرت را به روی بشریت باز کرده است.حسینی به سالروز گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و روز بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های دلاورمردان ارتش بویژه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ارتش تاکنون نشان داده که اهداف مهم و تأثیرگذاری را در راستای حفظ نظام و انسجام نیروهای نظامی دنبال می‌کند.امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: ارتش در کنار سپاه و بسیج وظیفه پاسداری از تمامیت ارضی کشور را بر عهده داشته و طبق اصل 144 قانون اساسی ارتش باید مکتبی و مردمی باشد، افراد شایسته مؤمن به اهداف انقلاب را به خدمت بپذیرد که در راه انقلاب فداکاری کنند.
 
 


امام حسین علیه السلام

زندگانی امام حسین علیه السلام

ولادت

در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومين فرزند برومند حضرت على وفاطمه , كه درود خدا بر ايشان باد, در خانه وحى و ولايت چشم به جهان گشود. چون خبر ولادتش به پيامبر گرامى اسلام (ص ) رسيد, به خانه حضرت على (ع ) و فاطمه (س ) آمد و اسما (2) را فرمود تا كودك را بياورد.اسما او را در پارچه اى سپيد پيچيد و خدمت رسول اكرم (ص ) برد, آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت.(3)

به روزهاى اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش , امين وحى الهى , جبرئيل  فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا, اين نوزاد را به نام پسر كوچك هارون (شبير) (4) كه به عربى (حسين ) خوانده مي شود نام بگذار.(5)چون على براى تو به سان هارون براى موسى بن عمران است , جز آن كه تو خاتم پيغمبران هستى .و به اين ترتيب نام پرعظمت حسين از جانب پروردگار, براى دومين فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد.
به روز هفتم ولادتش , فاطمه زهرا كه سلام خداوند بر او باد, گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقيقه (6) كشت , و سر آن حضرت را تراشيد و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد. (7)
حسين (ع ) و پيامبر (ص )

از ولادت حسين بن على (ع ) كه در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول الله (ص ) كه شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد, مردم از اظهار محبت و لطفى كه پيامبر راستين اسلام (ص ) درباره حسين (ع ) ابراز ميداشت , به بزرگوارى و مقام شامخ پيشواى سوم آگاه شدند.
سلمان فارسى مي گويد: ديدم كه رسول خدا (ص ) حسين (ع ) را بر زانوى خويش نهاده او را مي بوسيد و مي فرمود: تو بزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگوارانى , تو امام و پسر امام و پدر امامان هستى , تو حجت خدا و پسر حجت خدا و پدر حجتهاى خدايى كه نُه نفرند و خاتم ايشان ,قائم ايشان (امام زمان عج ) مي باشد. (8)
انس بن مالك روايت مي كند: وقتى از پيامبر پرسيدند كدام يك از اهل بيت خود را بيشتر دوست مي دارى , فرمود: حسن و حسين را, (9) بارها رسول گرامى حسن (ع ) و حسين (ع ) را به سينه مي فشرد وآنان را مي بوييد و مي بوسيد. (10)
ابوهريره كه از مزدوران معاويه و از دشمنان خاندان امامت است , در عين حال اعتراف مي كند كه : رسول اكرم را ديدم كه حسن و حسين را بر شانه هاى خويش نشانده بود و به سوى مامي آمد, وقتى به ما رسيد فرمود هر كس اين دو فرزندم را دوست بدارد مرا دوست داشته , و هر كه با آنان دشمنى ورزد با من دشمنى نموده است.(11)عاليترين, صميميترين و گوياترين رابطه معنوى و ملكوتى بين پيامبر و حسين را ميتوان در اين جمله رسول گرامى اسلام(ص )خواند كه فرمود:حسين از من و من ازحسينم (12)
حسين (ع ) با پدر

شش سال از عمرش با پيامبر بزرگوار سپرى شد, و آن گاه كه رسول خدا (ص ) چشم از جهان فروبست و به لقاى پروردگار شتافت , مدت سى سال با پدر زيست . پدرى كه جز به انصاف حكم نكرد , و جز به طهارت و بندگى نگذرانيد , جز خدا نديد و جز خدا نخواست و جز خدا نيافت . پدرى كه در زمان حكومتش لحظه اى او را آرام نگذاشتند ,همچنان كه به هنگام غصب خلافتش جز به آزارش برنخاستند...
در تمام اين مدت , با دل و جان از اوامر پدر اطاعت مي كرد, و در چند سالى كه حضرت على (ع ) متصدى خلافت ظاهرى شد, حضرت حسين (ع ) در راه پيشبرد اهداف اسلامى , مانند يك سرباز فداكار، همچون برادر بزرگوارش مي كوشيد, و در جنگهاى جمل , صفين و نهروان شركت داشت.(13)
به اين ترتيب , از پدرش اميرالمؤمنين(ع ) و دين خدا حمايت كرد و حتى گاهى در حضور جمعيت به غاصبين خلافت اعتراض مي كرد. در زمان حكومت عمر, امام حسين (ع ) وارد مسجد شد, خليفه دوم را بر منبر رسول الله (ص ) مشاهده كرد كه سخن ميگفت. بی درنگ از منبر بالا رفت و فرياد زد: از منبرپدرم فرود آى .... (14)
امام حسين (ع ) با برادر

پس از شهادت حضرت على (ع ), به فرموده رسول خدا (ص ) و وصيت اميرالمؤمنين (ع ) امامت و رهبرى شيعيان به حسن بن على (ع ), فرزند بزرگ اميرالمؤمنين (ع ), منتقل گشت و بر همه مردم واجب و لازم آمد كه به فرامين پيشوايشان امام حسن (ع ) گوش فرادارند. امام حسين (ع ) كه دست پرورد وحى محمدى و ولايت علوى بود, همراه و همكار و همفكر برادرش بود. چنان كه وقتى بنا بر مصالح اسلام و جامعه مسلمانان و به دستور خداوند بزرگ , امام حسن (ع ) مجبور شد كه با معاويه صلح كند و آن همه ناراحتي ها را تحمل نمايد, امام حسين (ع ) شريك رنج هاى برادر بود و چون ميدانست كه اين صلح به صلاح اسلام و مسلمين است , هرگز اعتراض به برادر نداشت .
حتى يك روز كه معاويه , در حضور امام حسن (ع ) وامام حسين (ع ) دهان آلوده اش را به بدگويى نسبت به امام حسن (ع ) و پدر بزرگوارشان اميرمؤمنان (ع ) گشود, امام حسين (ع ) به دفاع برخاست تا سخن در گلوى معاويه بشكند و سزاى ناهنجاريش را به كنارش بگذارد, ولى امام حسن (ع ) او را به سكوت و خاموشى فراخواند, امام حسين (ع ) پذيرا شد و به جايش بازگشت , آن گاه امام حسن (ع ) خود به پاسخ معاويه برآمد, و با بيانى رسا و كوبنده خاموشش ساخت . (15)
امام حسين (ع ) در زمان معاويه

چون امام حسن (سلام خدا و فرشتگان خدا بر او باد) به شهادت رسیدند, به گفته رسول خدا (ص ) و اميرالمؤمنين (ع ) و وصيت حسن بن على (ع ) امامت و رهبرى شيعيان به امام حسين (ع ) منتقل شد و از طرف خدا مأمور رهبرى جامعه گرديد. امام حسين (ع ) مي ديد كه معاويه با اتكا به قدرت اسلام , بر اريكه حكومت اسلام به ناحق تكيه زده , سخت مشغول تخريب اساس جامعه اسلامى و قوانين خداوند است و از اين حكومت پوشالى مخرب به سختى رنج مي برد, ولى نمي توانست دستى فراز آورد وقدرتى فراهم كند تا او را از جايگاه حكومت اسلامى پايين بكشد, چنانچه برادرش امام حسن (ع ) نيز وضعى مشابه او داشت.
امام حسين (ع ) مي دانست اگر تصميمش را آشكار سازد و به سازندگى قدرت بپردازد, پيش از هر جنبش و حركت مفيدى به قتلش مي رسانند, ناچار دندان بر جگر نهاد و صبررا پيشه ساخت كه اگر بر مي خاست , پيش از اقدام به دسيسه به شهادت رساندن, از اين كشته شدن هيچ نتيجه اى گرفته نمي شد. بنابراين تا معاويه زنده بود, چون برادر زيست و علم مخالفت هاى بزرگ نيفراخت , جز آن كه گاهى محيط و حركات و اعمال معاويه را به باد انتقاد مي گرفت و مردم رابه آينده نزديك اميدوار مي ساخت كه اقدام مؤثرى خواهد نمود.
در تمام طول مدتى كه معاويه از مردم براى ولايتعهدى يزيد, بيعت مي گرفت , حسين به شدت با اومخالفت كرد, و هرگز تن به بيعت يزيد نداد و وليعهدى او را نپذيرفت و حتى گاهى سخنانى تند به معاويه گفت و يا نامه اى كوبنده براى او نوشت .(16) معاويه هم در بيعت گرفتن براى يزيد, به او اصرارى نكرد و امام (ع ) همچنين بود و ماند تا معاويه درگذشت ...
قيام حسينى

يزيد پس از معاويه بر تخت حكومت اسلامى تكيه زد و خود را اميرالمؤمنين خواند و براى اين كه سلطنت ناحق و ستمگرانه اش را تثبيت كند, مصمم شد براى نامداران و شخصيتهاى اسلامى پيامى بفرستد و آنان را به بيعت با خويش بخواند. به همين منظور, نامه اى به حاكم مدينه نوشت و در آن يادآور شد كه براى من از حسين (ع )بيعت بگير و اگر مخالفت نمود بقتلش برسان .
حاكم اين خبر را به امام حسين (ع )رسانيد و جواب مطالبه نمود. امام حسين (ع ) چنين فرمود: انا لله و انا اليه راجعون و على الاسلام السلام اذا بليت الامة براع مثل يزيد.(17) آن گاه كه افرادى چون يزيد, (شرابخوار و قمارباز و بي ايمان و ناپاك كه حتى ظاهر اسلام را هم مراعات نمي كند) بر مسند حكومت اسلامى بنشيند, بايد فاتحه اسلام را خواند.(زيرا اين گونه زمامدارها با نيروى اسلام و به نام اسلام , اسلام را از بين ميبرند.)
امام حسين (ع ) مي دانست اينك كه حكومت يزيد را به رسميت نشناخته است , اگر در مدينه بماند به قتلش مي رسانندش, لذا به امر پروردگار, شبانه و مخفى از مدينه به سوى مكه حركت كرد. آمدن آن حضرت به مكه , همراه با سرباز زدن او از بيعت يزيد, در بين مردم مكه و مدينه انتشار يافت , و اين خبر تا به كوفه هم رسيد. كوفيان ازامام حسين (ع ) كه در مكه به سر مي برد دعوت كردند تا به سوى آنان آيد و زمامدار امورشان باشد. امام (ع ) مسلم بن عقيل , پسر عموى خويش را به كوفه فرستاد تا حركت و واكنش اجتماع كوفى را از نزديك ببيند و برايش بنويسد. مسلم به كوفه رسيد و با استقبال گرم و بي سابقه اى روبرو شد, هزاران نفر به عنوان نايب امام (ع ) با او بيعت كردند, و مسلم هم نامه اى به امام حسين (ع ) نگاشت و حركت فورى امام (ع ) را لازم گزارش داد.
هر چند امام حسين (ع ) كوفيان را به خوبى مي شناخت , و بي وفايى و بي دينيشان را در زمان حكومت پدر و برادر ديده بود و مي دانست به گفته ها و بيعتشان با مسلم نمي توان اعتماد كرد, و ليكن براى اتمام حجت و اجراى اوامر پروردگار تصميم گرفت كه به سوى كوفه حركت كند.با اين حال تا هشتم ذيحجه , يعنى روزى كه همه مردم مكه عازم رفتن به منى بودند (18) و هر كس در راه مكه جا مانده بود با عجله تمام مي خواست خود را به مكه برساند, آن حضرت در مكه ماند و در چنين روزى با اهل بيت و ياران خود, از مكه به طرف عراق خارج شد و با اين كار هم به وظيفه خويش عمل كرد و هم به مسلمانان جهان فهماند كه پسر پيغمبر امت , يزيد را به رسميت نشناخته و با او بيعت نكرده ,بلكه عليه او قيام كرده است .
يزيد كه حركت مسلم را به سوى كوفه دريافته و از بيعت كوفيان با او آگاه شده بود, ابن زياد را (كه از پليدترين ياران يزيد و از كثيفترين طرفداران حكومت بنى اميه بود) به كوفه فرستاد.ابن زياد از ضعف ايمان و دورويى و ترس مردم كوفه استفاده نمود و با تهديد وارعاب , آنان را از دور و بر مسلم پراكنده ساخت , و مسلم به تنهايى با عمال ابن زياد به نبرد پرداخت , و پس از جنگى دلاورانه و شگفت , با شجاعت شهيد شد.(سلام خدا بر او باد).و ابن زياد جامعه دورو و خيانتكار و بي ايمان كوفه را عليه امام حسين (ع ) برانگيخت , و كار به جايى رسيد كه عده اى از همان كسانى كه براى امام (ع ) دعوتنامه نوشته بودند, سلاح جنگ پوشيدند و منتظر ماندند تا امام حسين (ع ) از راه برسد و به قتلش برسانند.
امام حسين (ع ) از همان شبى كه از مدينه بيرون آمد, و در تمام مدتى كه در مكه اقامت گزيد, و در طول راه مكه به كربلا, تا هنگام شهادت , گاهى به اشاره , گاهى به صراحت , اعلان ميداشت كه : مقصود من از حركت , رسوا ساختن حكومت ضد اسلامى يزيد وبرپاداشتن امر به معروف و نهى از منكر و ايستادگى در برابر ظلم و ستمگرى است وجز حمايت قرآن و زنده داشتن دين محمدى هدفى ندارم . و اين مأموريتى بود كه خداوند به او واگذار نموده بود, حتى اگر به كشته شدن خود و اصحاب و فرزندان و اسيرى خانواده اش اتمام پذيرد.
رسول گرامى (ص ) و اميرمؤمنان (ع ) و حسن بن على (ع ) پيشوايان پيشين اسلام , شهادت امام حسين (ع ) را بارها بيان فرموده بودند. حتى در هنگام ولادت امام حسين (ع ),رسول گرانمايه اسلام (ص ) شهادتش را تذكر داده بود. (19) و خود امام حسين (ع ) به علم امامت ميدانست كه آخر اين سفر به شهادتش مي انجامد, ولى او كسى نبود كه در برابر دستور آسمانى و فرمان خدا براى جان خود ارزشى قائل باشد, يا از اسارت خانواده اش واهمه اى به دل راه دهد. او آن كس بود كه بلا را و شهادت را سعادت مي پنداشت . (سلام ابدى خدا بر او باد) .
خبر شهادت حسين (ع ) در كربلا به قدرى در اجتماع اسلامى مورد گفتگو واقع شده بود كه عامه مردم از پايان اين سفر مطلع بودند. چون جسته و گريخته , از رسول الله (ص ) و اميرالمؤمنين (ع ) و امام حسن بن على (ع ) و ديگر بزرگان صدر اسلام شنيده بودند. بدين سان حركت امام حسين (ع ) با آن درگيري ها و ناراحتي ها احتمال كشته شدنش را در اذهان عامه تشديد كرد. به ويژه كه خود در طول راه مي فرمود: من كان باذلا فينا مهجته و موطنا على لقاء الله نفسه فليرحل معنا. (20) هر كس حاضر است در راه ما از جان خويش بگذرد و به ملاقات پروردگار بشتابد,همراه ما بيايد. و لذا در بعضى از دوستان اين توهم پيش آمد كه حضرتش را از اين سفر منصرف سازند، غافل از اين كه فرزند على بن ابى طالب (ع ) امام و جانشين پيامبر, و از ديگران به وظيفه خويش آگاه تر است و هرگز از آنچه خدا بر عهده او نهاده، دست نخواهد كشيد.
بارى امام حسين (ع ) با همه اين افكار و نظريه ها كه اطرافش را گرفته بود به راه خويش ادامه داد, و كوچكترين خللى در تصميمش راه نيافت .سرانجام  رفت , و شهادت را دريافت . نه خود تنها, بلكه با اصحاب و فرزندان كه هر يك ستاره اى درخشان در افق اسلام بودند, رفتند و كشته شدند, و خون هايشان شن هاى گرم دشت كربلا را لاله باران كرد تا جامعه مسلمانان بفهمد يزيد (باقيمانده بسترهاى گناه آلود خاندان اميه ) جانشين رسول خدا نيست , و اساسا اسلام از بنى اميه و بنى اميه از اسلام جداست .
راستى هرگز انديشيده ايد اگر شهادت جانگداز و حماسه آفرين حسين (ع ) به وقوع نمي پيوست و مردم يزيد را خليفه پيغمبر (ص ) مي دانستند, و آن گاه اخبار دربار يزيد و شهوت راني هاى او و عمالش را مي شنيدند, چقدر از اسلام متنفر مي شدند, زيرا اسلامى كه خليفه پيغمبرش يزيد باشد, به راستى نيز تنفرآور است ... و خاندان پاك حضرت امام حسين (ع ) نيز اسير شدند تا آخرين رسالت اين شهادت رابه گوش مردم برسانند.و شنيديم و خوانديم كه در شهرها, در بازارها, در مسجدها, در بارگاه متعفن پسر زياد و دربار نكبت بار يزيد, هماره و همه جا دهان گشودند وفرياد زدند, و پرده زيباى فريب را از چهره زشت و جنايتكار جيره خواران بنى اميه برداشتند و ثابت كردند كه يزيد سگباز وشرابخوار است , هرگز لياقت خلافت ندارد و اين اريكه اى كه او بر آن تكيه زده جايگاه او نيست . سخنانشان رسالت شهادت حسينى را تكميل كرد, طوفانى در جانها برانگيختند, چنان كه نام يزيد تا هميشه مترادف با هر پستى و رذالت و دنائت گرديد و همه آرزوهاى طلايى و شيطانيش چون نقش بر آب گشت .
نگرشى ژرف ميخواهد تا بتوان بر همه ابعاد اين شهادت عظيم و پرنتيجه دست يافت . از همان اوان شهادتش تا كنون , دوستان و شيعيانش , و همه آنان كه به شرافت و عظمت انسان ارج مي گذارند, همه ساله سالروز به خون غلتيدنش را, سالروز قيام و شهادتش را با سياهپوشى و عزادارى محترم مي شمارند, و خلوص خويش را با گريه بر مصايب آن بزرگوار ابراز ميدارند. پيشوايان معصوم ما, هماره به واقعه كربلا و به زنده داشتن آن عنايتى خاص داشتند. غير از اين كه خود به زيارت مرقدش مي شتافتند و عزايش را بر پا مي داشتند, در فضيلت عزادارى و محزون بودن براى آن بزرگوار, گفتارهاى متعددى ايراد فرموده اند.
ابوعماره گويد: روزى به حضور امام ششم صادق آل محمد (ع ) رسيدم , فرمود اشعارى درسوگوارى حسين براى ما بخوان . وقتى شروع به خواندن نمودم صداى گريه حضرت برخاست , من مي خواندم و آن عزيز مي گريست , چندان كه صداى گريه از خانه برخاست . بعد از آن كه اشعار را تمام كردم , امام (ع ) در فضليت و ثواب مرثيه و گرياندن مردم بر امام حسين (ع ) مطالبى بيان فرمود. (21)
نيز از آن جناب است كه فرمود: گريستن و بي تابى كردن در هيچ مصيبتى شايسته نيست مگر در مصيبت حسين بن على , كه ثواب و جزايى گرانمايه دارد. (22) باقرالعلوم , امام پنجم (ع ) به محمد بن مسلم كه يكى از اصحاب بزرگ او است فرمود: به شيعيان ما بگوييد كه به زيارت مرقد حسين بروند, زيرا بر هر شخص باايمانى كه به امامت ما معترف است , زيارت قبر اباعبدالله لازم ميباشد. (23)
امام صادق (ع ) مي فرمايد: ان زيارة الحسين عليه السلام افضل ما يكون من الاعمال . همانا زيارت حسين (ع ) از هر عمل پسنديده اى ارزش و فضيلتش بيشتر است . (24) زيرا كه اين زيارت در حقيقت مدرسه بزرگ و عظيم است كه به جهانيان درس ايمان و عمل صالح مي دهد و گويى روح را به سوى ملكوت خوبي ها و پاكدامني ها و فداكاري ها پرواز مي دهد. هر چند عزادارى و گريه بر مصايب حسين بن على (ع ), و مشرف شدن به زيارت قبرش و بازنماياندن تاريخ پرشكوه و حماسه ساز كربلايش ارزش و معيارى والا دارد, لكن بايد دانست كه نبايد تنها به اين زيارت ها و گريه ها و غم گساريدن اكتفا كرد, بلكه همه اين تظاهرات , فلسفه ديندارى , فداكارى و حمايت از قوانين آسمانى را به ما گوشزدمينمايد, و هدف هم جز اين نيست , و نياز بزرگ ما از درگاه حسينى آموختن انسانيت و خالى بودن دل از هر چه غير از خداست ميباشد, و گرنه اگر فقط به صورت ظاهر قضيه بپردازيم , هدف مقدس حسينى به فراموشى مي گرايد.

-----------------------------------------------------------

پي نوشتها:

 (1) در سال و ماه و روز ولادت امام حسين (ع ) اقوال ديگرى هم گفته شده است , ولى ما قول مشهور بين شيعه را نقل كرديم . ر. به . ك . اعلام الورى طبرسى , ص 213.
(2) احتمال دارد منظور از اسما, دختر يزيد بن سكن انصارى باشد. ر. به . ك . اعيان الشيعه , جزء 11 , ص 167.
(3) امالى شيخ طوسى , ج 1, ص 377.
(4) شبر بر وزن حسن , و شبير بر وزن حسين , و مبشر بر وزن محسن , نام پسران هارون بوده است و بوده است و پيغمبر اسلام (ص ) فرزندان خود حسن و حسين و محسن را به اين سه نام ناميده است - تاج العروس , ج 3 , ص 389, اين سه كلمه در زبان عبرى همان معنى رادارد كه حسن و حسين و محسن در زبان عربى دارد - لسان العرب , ج 66, ص 60.
(5) معانى الاخبار, ص 57.
(6) در منابع اسلامى درباره عقيقه سفارش فراوان شده و براى سلامتى فرزند بسيارمؤثر دانسته شده است . ر. به . ك . وسائل الشيعه , ج 15, ص 143 به بعد.
(7) كافى , ج 6, ص 33.
(8) مقتل خوارزمى , ج 1, ص 146 - كمال الدين صدوق , ص 152.
(9) سنن ترمذى , ج 5, ص 323.
(10) ذخائر العقبى , ص 122.
(11) الاصابه , ج 11, ص 30.
(12) سنن ترمذى , ج 5, ص 324 - در اين قسمت رواياتى كه در كتابهاى اهل تسنن آمده است نقل شد تا براى آنها هم سنديت داشته باشد.
(13) الاصابه , ج 1, ص 333.(14) تذكرة الخواص ابن جوزى , ص 34 - الاصابه , ج 1, ص 333, آن طور كه بعضى ازمورخين گفتهاند اين موضوع تقريبا در سن ده سالگى امام حسين (ع ) اتفاق افتاده است .
(15) ارشاد مفيد, ص 173.
(16) رجال كشى , ص 94 - كشف الغمة , ج 2, ص 206.
(17) مقتل خوارزمى , ج 1, ص 184 - لهوف , ص 20.
(18) روز هشتم ماه ذيحجه مستحب است كه حاجيها به منى بروند, و در آن زمان به اين حكم استحبابى عمل ميكردند, ولى در زمان ما مرسوم شده است كه از روز هشتم يكسره به عرفات ميروند.
(19) كامل الزيارات , ص 68 به بعد - مشير الاحزان , ص 9.
(20) لهوف , ص 53.
(21) كامل الزيارات , ص 105.
(22) كامل الزيارات , ص 101.
(23) كامل الزيارات , ص 121.
(24) كامل الزيارات , ص 147.

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

 

شعار سال 1397

شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است؛ سال «حمایت از کالای ایرانی». این فقط مربوط به مسئولین نیست؛ آحاد ملّت همه میتوانند در این زمینه کمک بکنند و به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند.

موضوع خطبه ها

موضوع اصلی:جامعه اسلامی و ارزشها            

موضوع خطبه این هفته:  مبانی سلامت اجتماعی

مدت خطبه ها:35دقیقه

 

 

گنجینه های فرهنگی

کانال پیام رسان نماز جمعه