27 بهمن 1397 ساعت 09:30
 
 

اوقات شرعی

 
 
پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی؛ تا دیر نشده به آغوش ملت برگردید

امام‌جمعه ابرکوه:پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی؛ تا دیر نشده به آغوش ملت برگردیدامام‌جمعه ابرکوه گفت : پیام 40 ساله شدن انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن این است؛ که فریب‌خوردگانی که در زمین دشمن بازی می‌کنند و نان‌ونمک نظام را خورده و نمکدان می‌شکند، تا دیر نشده به آغوش ملت برگردند.به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ورود ملت قهرمان و انقلابی ایران را به پنجاهمین دهه نظام اسلامی تبریک گفته و از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن قدردانی کرد.حجت‌الاسلام حسینی، پیام حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه‌اش در جنگ تمام‌عیار اقتصادی برشمرد و گفت : دشمنان 40 سالگی انقلاب را عیناً به معنای چهل سال شکست خود دانستند.حسینی بابیان اینکه دشمنان امیدی به چهل‌سالگی انقلاب نداشتند، حرکت عظیم مردم را پاسخی دندان‌شکن به آنان عنوان کرد.پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی این است که به آغوش ملت بازگردیدوی، به انعکاس پیام حرکت میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن به نیروهای داخلی پرداخت و گفت : فریب‌خوردگانی که احیاناً در زمین دشمن بازی می‌کنند و نان‌ونمک نظام را خورده و نمکدان می‌شکند، باید تا دیر نشده به آغوش ملت برگردند و بدانند که آینده انقلاب مبتنی بر تجربه گذشته‌اش، خروشان و زلال و سرانجام مبارزه با این ملت، ناکامی همه بدخواهان است.

امام‌جمعه ابرکوه:پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی؛ تا دیر نشده به آغوش ملت برگردیدامام‌جمعه ابرکوه گفت : پیام 40 ساله شدن انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن این است؛ که فریب‌خوردگانی که در زمین دشمن بازی می‌کنند و نان‌ونمک نظام را خورده و نمکدان می‌شکند، تا دیر نشده به آغوش ملت برگردند.به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ورود ملت قهرمان و انقلابی ایران را به پنجاهمین دهه نظام اسلامی تبریک گفته و از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن قدردانی کرد.حجت‌الاسلام حسینی، پیام حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه‌اش در جنگ تمام‌عیار اقتصادی برشمرد و گفت : دشمنان 40 سالگی انقلاب را عیناً به معنای چهل سال شکست خود دانستند.حسینی بابیان اینکه دشمنان امیدی به چهل‌سالگی انقلاب نداشتند، حرکت عظیم مردم را پاسخی دندان‌شکن به آنان عنوان کرد.پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی این است که به آغوش ملت بازگردیدوی، به انعکاس پیام حرکت میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن به نیروهای داخلی پرداخت و گفت : فریب‌خوردگانی که احیاناً در زمین دشمن بازی می‌کنند و نان‌ونمک نظام را خورده و نمکدان می‌شکند، باید تا دیر نشده به آغوش ملت برگردند و بدانند که آینده انقلاب مبتنی بر تجربه گذشته‌اش، خروشان و زلال و سرانجام مبارزه با این ملت، ناکامی همه بدخواهان است.
      امام‌جمعه ابرکوه گفت: دشمنان و استکبار امید به چهل‌سالگی انقلاب را نداشتند ولی آنچه را که دیدند ابعاد عظمت ، سربلندی ، افتخار و اقتدار ملت ایران را در راهپیمایی 22بهمن دیدند.به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه اظهار داشت: پیام راهپیمایی ملت در 22 بهمن شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه‌اش در جنگ تمام ‌عیار اقتصادی بود.وی افزود: ملت در زیر بار سخت ترین تحریم‌های ظالمانه ، حتی ابرو خم نکردند و بااراده‌ای استوار ایستاد و درصحنه تاریخی 22 بهمن نقشه بدخواهان خود را قدرتمندانه خنثی کرد .رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یاد آورشد : جوانان عزیز باید به صورتی کار آزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنند و خود را برای تحقق آرمان بزرگ انقلاب آماده کنند.      
جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشند

امام‌جمعه ابرکوه: جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشندامام‌جمعه ابرکوه گفت: جوانان ایران که آینده دار این کشور هستند پیام رهبری را با جان‌ودل شنیده و نماد پر ابهت، باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و مستکبران جهان باشند.جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشندبه گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک ورود انقلاب به دهه پنجم، اظهار کرد: بار دیگر از حضور پرشور و معنادار مردم انقلاب شهرستان ابرکوه در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن که به راستی برای دوست و دشمن تماشایی بود، تقدیر می‌کنم.حسینی تصریح کرد: پیام راهپیمایی ملت در ۲۲ بهمن شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه در جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که 40 سالگی انقلاب به معنای 40 سال شکست آنان است. دشمنی که به 40 سالگی انقلاب امید نداشت با دیدن سربلندی و اقتدار مردم دریافت که این ملت در زیر بار سخت‌ترین تحریم‌های آن‌ها حتی خم به ابرو نیاورده و با اراده‌ای استوار ایستاده‌اند.امام‌جمعه ابرکوه اذعان کرد: پیام این حرکت عظیم ملی برای فریب‌خوردگانی که احیاناً در زمین دشمن بازی می‌کنند، نان‌ونمک نظام و انقلاب را خورده و نمکدان می‌شکنند این است که تا فرصت باقی است به آغوش ملت برگشته و بدانند که آینده انقلاب مبتنی بر تجربه گذشته است.وی اضافه کرد: چشمه جوشان و زلال انقلاب ناپاکی‌ها را می‌زداید و سرانجام تداوم مبارزات سخت و نفس‌گیر ملت در برابر آمریکا، عوامل و ایادی داخلی و خارجی ناکامی همه بدخواهان است؛ چراکه این ملت با چنگ و دندان و خون از انقلاب، اسلام، کشور و ولایت، دفاع می‌کنند.

امام‌جمعه ابرکوه: جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشندامام‌جمعه ابرکوه گفت: جوانان ایران که آینده دار این کشور هستند پیام رهبری را با جان‌ودل شنیده و نماد پر ابهت، باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و مستکبران جهان باشند.جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشندبه گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک ورود انقلاب به دهه پنجم، اظهار کرد: بار دیگر از حضور پرشور و معنادار مردم انقلاب شهرستان ابرکوه در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن که به راستی برای دوست و دشمن تماشایی بود، تقدیر می‌کنم.حسینی تصریح کرد: پیام راهپیمایی ملت در ۲۲ بهمن شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه در جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که 40 سالگی انقلاب به معنای 40 سال شکست آنان است. دشمنی که به 40 سالگی انقلاب امید نداشت با دیدن سربلندی و اقتدار مردم دریافت که این ملت در زیر بار سخت‌ترین تحریم‌های آن‌ها حتی خم به ابرو نیاورده و با اراده‌ای استوار ایستاده‌اند.امام‌جمعه ابرکوه اذعان کرد: پیام این حرکت عظیم ملی برای فریب‌خوردگانی که احیاناً در زمین دشمن بازی می‌کنند، نان‌ونمک نظام و انقلاب را خورده و نمکدان می‌شکنند این است که تا فرصت باقی است به آغوش ملت برگشته و بدانند که آینده انقلاب مبتنی بر تجربه گذشته است.وی اضافه کرد: چشمه جوشان و زلال انقلاب ناپاکی‌ها را می‌زداید و سرانجام تداوم مبارزات سخت و نفس‌گیر ملت در برابر آمریکا، عوامل و ایادی داخلی و خارجی ناکامی همه بدخواهان است؛ چراکه این ملت با چنگ و دندان و خون از انقلاب، اسلام، کشور و ولایت، دفاع می‌کنند.
خطبه نماز جمعه26بهمن ماه97

خطبه اول 26/11/97موضوع خطبه:  تمسک به سیره فاطمیکلام نورانی و سخنان حکمت آمیز صدیقه کبری حضرت زهرا سلام الله علیها چراغ روشنگر راه هدایت و سعادت بشریت در زندگی است. ارشادات معنوی فاطمه مطهره, تعالی بخش روح پاک انسانهای خداجو وسیله ای برای رسیدن کمال مطلوب و مطلق با راهکار برای وارسته شدن از وابستگی ها و رهایی از اسارت نفس است. آنگونه که خبر به صورت متواتر نقل شده و مرحوم ذبیح‌الله محلاتی هم در «ریاحین الشّریعة، ج ۱، ص ۳۱۲» بیان کرده، آن حضرت پرداخت زکات که از فرایض دینی است را موجب تزکیه نفس, سلامت و پاکی روح انسانها, فراوانی رزق و روزی می‌داند.فَجَعَلَ اللّهُ الاْیمانَ تَطْهیراً لَکُمْ مِنَ الشّرْکِ، وَ الصَّلاةَ تَنْزیهاً لَکُمْ مِنَ الْکِبْرِ، وَ الزَّکاةَ تَزْکِیَةً لِلنَّفْسِ، وَ نِماءً فِی الرِّزقِ، وَ الصِّیامَ تَثْبیتاً لِلاْخْلاصِ، وَ الْحَّجَ تَشْییداً لِلدّینِ؛خداوند سبحان، ایمان و اعتقاد را برای طهارت از شرک و نجات از گمراهی ها و شقاوت ها قرار داد و نماز را برای خضوع و فروتنی و پاکی از هر نوع تکّبر، مقرّر نمود و زکات (و خمس) را برای تزکیه نفس و توسعه روزی تعیین نمود و روزه را برای استقامت و اخلاص در اراده، لازم دانست و حجّ را برای استحکام أساس شریعت و بناء دین اسلام واجب نمود.  

خطبه اول 26/11/97موضوع خطبه:  تمسک به سیره فاطمیکلام نورانی و سخنان حکمت آمیز صدیقه کبری حضرت زهرا سلام الله علیها چراغ روشنگر راه هدایت و سعادت بشریت در زندگی است. ارشادات معنوی فاطمه مطهره, تعالی بخش روح پاک انسانهای خداجو وسیله ای برای رسیدن کمال مطلوب و مطلق با راهکار برای وارسته شدن از وابستگی ها و رهایی از اسارت نفس است. آنگونه که خبر به صورت متواتر نقل شده و مرحوم ذبیح‌الله محلاتی هم در «ریاحین الشّریعة، ج ۱، ص ۳۱۲» بیان کرده، آن حضرت پرداخت زکات که از فرایض دینی است را موجب تزکیه نفس, سلامت و پاکی روح انسانها, فراوانی رزق و روزی می‌داند.فَجَعَلَ اللّهُ الاْیمانَ تَطْهیراً لَکُمْ مِنَ الشّرْکِ، وَ الصَّلاةَ تَنْزیهاً لَکُمْ مِنَ الْکِبْرِ، وَ الزَّکاةَ تَزْکِیَةً لِلنَّفْسِ، وَ نِماءً فِی الرِّزقِ، وَ الصِّیامَ تَثْبیتاً لِلاْخْلاصِ، وَ الْحَّجَ تَشْییداً لِلدّینِ؛خداوند سبحان، ایمان و اعتقاد را برای طهارت از شرک و نجات از گمراهی ها و شقاوت ها قرار داد و نماز را برای خضوع و فروتنی و پاکی از هر نوع تکّبر، مقرّر نمود و زکات (و خمس) را برای تزکیه نفس و توسعه روزی تعیین نمود و روزه را برای استقامت و اخلاص در اراده، لازم دانست و حجّ را برای استحکام أساس شریعت و بناء دین اسلام واجب نمود.  
گلایه امام‌جمعه ابرکوه از عدم پیشرفت ورزش باستانی در بخش مرکزی این شهرستان

در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی؛ گلایه امام‌جمعه ابرکوه از عدم پیشرفت ورزش باستانی در بخش مرکزی این شهرستانامام‌جمعه ابرکوه گفت: تماشای ورزش باستانی هنر نیست، بلکه رویش این ورزش سالم و جذب جوانان به این سمت به جای پرسه زنی، اهمیت دارد و یک هنر بزرگ محسوب می‌شود.به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ساعتی قبل حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی، از عدم توسعه ورزش زورخانه‌ای در ابرکوه گلایه کرد.حجت‌الاسلام حسینی در این مراسم که با حضور محمدکاظمی نسب فرماندار، عباس مهری سرپرست بخشداری مرکزی و سایر مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال قبل به هیئت پهلوانی شهرستان توصیه کردم که در توسعه فضای ورزش باستانی تلاش کنند تا زمینه رشد و رویش این مراسم که ورزشی ارزشی است فراهم شود.حسینی اذعان کرد: در همین راستا شاهد پیشرفت‌های بسیاری در بخش بهمن بوده‌ایم که تعداد زورخانه‌های آن از یک به 5 زورخانه فعال افزایش یافت و جوانان و نوجوانان بسیاری را به خود جذب کرده است. ضمن اینکه دو مرکز دیگر نیز در حال احداث است؛ اما در بخش مرکزی چنین اقدامی صورت نگرفته است.وی ضمن تقدیر از پیشکسوتان ورزش باستانی، ادامه داد: تماشای کار زیبا و هنرمندانه ضراب، مرشد و میاندار هنر نیست، بلکه رویش در ورزش باستانی که نوجوانان و جوانان به جای اتلاف وقت و پرسه زنی در اطراف، به این مسیر که جلوه سالم از ورزش است روی آورند، هنر محسوب می‌شود.امام‌جمعه ابرکوه، خاطرنشان کرد: در تمام مراسم‌ها و جشن‌های عمومی سطح شهرستان باید از هنرمندان ورزش باستانی با لحن زیبا و پیام‌دار مرشد در شعرخوانی و ضرب‌گیری بهره‌گیری شود.گفتنی است در خاتمه این مراسم فرماندار و سرپرست بخشداری مرکزی ابرکوه آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در بحث کمک به توسعه ورزش باستانی و ایجاد فضای مناسب در شهر و روستاها اعلام کردند.

در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی؛ گلایه امام‌جمعه ابرکوه از عدم پیشرفت ورزش باستانی در بخش مرکزی این شهرستانامام‌جمعه ابرکوه گفت: تماشای ورزش باستانی هنر نیست، بلکه رویش این ورزش سالم و جذب جوانان به این سمت به جای پرسه زنی، اهمیت دارد و یک هنر بزرگ محسوب می‌شود.به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ساعتی قبل حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی، از عدم توسعه ورزش زورخانه‌ای در ابرکوه گلایه کرد.حجت‌الاسلام حسینی در این مراسم که با حضور محمدکاظمی نسب فرماندار، عباس مهری سرپرست بخشداری مرکزی و سایر مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال قبل به هیئت پهلوانی شهرستان توصیه کردم که در توسعه فضای ورزش باستانی تلاش کنند تا زمینه رشد و رویش این مراسم که ورزشی ارزشی است فراهم شود.حسینی اذعان کرد: در همین راستا شاهد پیشرفت‌های بسیاری در بخش بهمن بوده‌ایم که تعداد زورخانه‌های آن از یک به 5 زورخانه فعال افزایش یافت و جوانان و نوجوانان بسیاری را به خود جذب کرده است. ضمن اینکه دو مرکز دیگر نیز در حال احداث است؛ اما در بخش مرکزی چنین اقدامی صورت نگرفته است.وی ضمن تقدیر از پیشکسوتان ورزش باستانی، ادامه داد: تماشای کار زیبا و هنرمندانه ضراب، مرشد و میاندار هنر نیست، بلکه رویش در ورزش باستانی که نوجوانان و جوانان به جای اتلاف وقت و پرسه زنی در اطراف، به این مسیر که جلوه سالم از ورزش است روی آورند، هنر محسوب می‌شود.امام‌جمعه ابرکوه، خاطرنشان کرد: در تمام مراسم‌ها و جشن‌های عمومی سطح شهرستان باید از هنرمندان ورزش باستانی با لحن زیبا و پیام‌دار مرشد در شعرخوانی و ضرب‌گیری بهره‌گیری شود.گفتنی است در خاتمه این مراسم فرماندار و سرپرست بخشداری مرکزی ابرکوه آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در بحث کمک به توسعه ورزش باستانی و ایجاد فضای مناسب در شهر و روستاها اعلام کردند.
قدردانی امام جمعه و فرماندار ابرکوه از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن

در پیامی مشترک صورت گرفت؛قدردانی امام جمعه و فرماندار ابرکوه از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمنامام جمعه و فرماندار ابرکوه در پیامی مشترک از حماسه باشکوه حضور مردم این شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن قدر دانی کردند.به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان و کاظمی نسب فرماندار ابرکوه در پیامی مشترک از حضور حماسی مردم ابرکوه در راهپیمایی امروز 22 بهمن قدر دانی کردند.متن این پیام به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیمسلام و درود نثار ملت بزرگوار و قدرشناسی که همت و حمیت خود را در دوران های مختلف به اثبات رسانیده اند و همواره دیدگان غیر بویژه دشمنان را مات و متحیر از حضور خود ساخته اند؛ این وقت شناسی به گونه ای است که در فرصت مناسب افتخار آفرینی می نماید و پاسخ هوشمندانه ای به تحرکات دشمن میدهد.آفرین بر شما مردم غیور و انقلابی  که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب همه ناملایمات و سختی هایش را به جان خریدید تا به انقلاب آسیبی نرسد.شما با این اقدام مناسب و حرکت انقلابی بار دیگر روح امام و شهدا را شاد و نهال امید را در این کشور نشاندید.وظیفه خود می دانیم تا مراتب تشکر صمیمانه خود را نثار شما بیدار دلان قدر شناس نمایم .و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب

در پیامی مشترک صورت گرفت؛قدردانی امام جمعه و فرماندار ابرکوه از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمنامام جمعه و فرماندار ابرکوه در پیامی مشترک از حماسه باشکوه حضور مردم این شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن قدر دانی کردند.به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان و کاظمی نسب فرماندار ابرکوه در پیامی مشترک از حضور حماسی مردم ابرکوه در راهپیمایی امروز 22 بهمن قدر دانی کردند.متن این پیام به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیمسلام و درود نثار ملت بزرگوار و قدرشناسی که همت و حمیت خود را در دوران های مختلف به اثبات رسانیده اند و همواره دیدگان غیر بویژه دشمنان را مات و متحیر از حضور خود ساخته اند؛ این وقت شناسی به گونه ای است که در فرصت مناسب افتخار آفرینی می نماید و پاسخ هوشمندانه ای به تحرکات دشمن میدهد.آفرین بر شما مردم غیور و انقلابی  که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب همه ناملایمات و سختی هایش را به جان خریدید تا به انقلاب آسیبی نرسد.شما با این اقدام مناسب و حرکت انقلابی بار دیگر روح امام و شهدا را شاد و نهال امید را در این کشور نشاندید.وظیفه خود می دانیم تا مراتب تشکر صمیمانه خود را نثار شما بیدار دلان قدر شناس نمایم .و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب
همزمان با چهل سالگی انقلاب،راهپیمایی 22 بهمن در ابرکوه حماسی و تماشایی بود

 همزمان با چهل سالگی انقلاب،راهپیمایی 22 بهمن در ابرکوه حماسی و تماشایی بود    یزد - ایرنا - امام جمعه و فرماندار ابرکوه روز دوشنبه در بیانیه ای مشترکی بابیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در زیر بارش رحمت الهی کم نظیر، حماسی و تماشایی بود، از این حضور حماسی شهروندان قدردانی کردند.به گزارش ایرنا ، در بیانیه مشترک حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب آمده است: مردم با گذشت 40 سال از انقلاب همه ناملایمات و سختی ها را به جان خریدند تا به انقلاب آسیبی نرسد.در بخشی از بیانیه نوشته شد: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرهای ابرکوه و مهردشت علاوه بر حضور باشکوه در آیین های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 11نقطه این شهرستان با راهپیمایی با شکوه خود در 22 بهمن تمام معادلات دشمن را به هم زدند.امام جمعه و فرماندار ابرکوه تصریح کردند: مردم با شکوه خاصی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن وفاداری خود را از انقلاب ، آرمان ‌های امام خمینی (ره) ، منویات مقام معظم رهبری و شهدا به نمایش گذاشتند و بار دیگر توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند.در این بیانیه همچنین آمده است: با حضور مردم در صحنه های انقلاب، ایران اسلامی به قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شد و استکبار نیز از این اتحاد و همبستگی خشمگین است.حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی ، مردم را از تداوم و استمرار در راه امام خمینی(ره)، شهدا و انقلاب باز نخواهد داشت ، تاکید کردند : بی شک حضور یکپارچه و سرشار از شادی مردم در این آیین ملی دفاع از انقلاب و ارزش ها و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و شکست استکبار جهانی است.

 

 همزمان با چهل سالگی انقلاب،راهپیمایی 22 بهمن در ابرکوه حماسی و تماشایی بود    یزد - ایرنا - امام جمعه و فرماندار ابرکوه روز دوشنبه در بیانیه ای مشترکی بابیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در زیر بارش رحمت الهی کم نظیر، حماسی و تماشایی بود، از این حضور حماسی شهروندان قدردانی کردند.به گزارش ایرنا ، در بیانیه مشترک حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب آمده است: مردم با گذشت 40 سال از انقلاب همه ناملایمات و سختی ها را به جان خریدند تا به انقلاب آسیبی نرسد.در بخشی از بیانیه نوشته شد: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرهای ابرکوه و مهردشت علاوه بر حضور باشکوه در آیین های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 11نقطه این شهرستان با راهپیمایی با شکوه خود در 22 بهمن تمام معادلات دشمن را به هم زدند.امام جمعه و فرماندار ابرکوه تصریح کردند: مردم با شکوه خاصی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن وفاداری خود را از انقلاب ، آرمان ‌های امام خمینی (ره) ، منویات مقام معظم رهبری و شهدا به نمایش گذاشتند و بار دیگر توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند.در این بیانیه همچنین آمده است: با حضور مردم در صحنه های انقلاب، ایران اسلامی به قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شد و استکبار نیز از این اتحاد و همبستگی خشمگین است.حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی ، مردم را از تداوم و استمرار در راه امام خمینی(ره)، شهدا و انقلاب باز نخواهد داشت ، تاکید کردند : بی شک حضور یکپارچه و سرشار از شادی مردم در این آیین ملی دفاع از انقلاب و ارزش ها و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و شکست استکبار جهانی است.  
فاطمه زهرا (س) الگویی ناب برای بانوان مسلمان است

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه:فاطمه زهرا (س) الگویی ناب برای بانوان مسلمان است یزد - ایرنا - رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) یگانه بانوی اسلام نماد پاکی ، عفت ، الگو و گوهری ناب نه تنها برای زنان ایرانی بلکه برای بانوان مسلمان جهان است.به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز شنبه در آیین عزاداری حضرت زهرا (س) با تسلیت سالروز (سوم جمادی‌الثانی ) شهادت دخت نبی اسلام (ص) افزود: باید از ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات بارز آن بانوی اسلام درس گرفت و آن را در عرصه‌های مختلف زندگی و آموزه‌های دینی به کار بست.وی بابیان اینکه آن حضرت در دفاع از امامت بزرگ‌ترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام بود، اضافه کرد: ولایتمداری بزرگترین درس و آموزه ها‌ی حضرت زهرا (س) به جهان اسلام است.امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: جامعه، به‌ویژه بانوان باید بیش ‌از پیش سیره آن یگانه بانوی اسلام را به‌ویژه در بحث عفاف و حجاب در زندگی خود الگو قرار دهند.حسینی بیان کرد: آن حضرت به ‌عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام در دامن پرمهر و محبت حضرت محمد(ص) پرورش ‌یافته است.وی ادامه داد: آن حضرت فقط اسوه فاضله زنان نبود، بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در برگرفت.به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) مردم ابرکوه با سیاه ‌پوش کردن معابر و برپایی مجالس عزاداری در سوگ دخت رسول مکرم (ص) اسلام عزاداری کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه:فاطمه زهرا (س) الگویی ناب برای بانوان مسلمان است یزد - ایرنا - رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) یگانه بانوی اسلام نماد پاکی ، عفت ، الگو و گوهری ناب نه تنها برای زنان ایرانی بلکه برای بانوان مسلمان جهان است.به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز شنبه در آیین عزاداری حضرت زهرا (س) با تسلیت سالروز (سوم جمادی‌الثانی ) شهادت دخت نبی اسلام (ص) افزود: باید از ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات بارز آن بانوی اسلام درس گرفت و آن را در عرصه‌های مختلف زندگی و آموزه‌های دینی به کار بست.وی بابیان اینکه آن حضرت در دفاع از امامت بزرگ‌ترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام بود، اضافه کرد: ولایتمداری بزرگترین درس و آموزه ها‌ی حضرت زهرا (س) به جهان اسلام است.امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: جامعه، به‌ویژه بانوان باید بیش ‌از پیش سیره آن یگانه بانوی اسلام را به‌ویژه در بحث عفاف و حجاب در زندگی خود الگو قرار دهند.حسینی بیان کرد: آن حضرت به ‌عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام در دامن پرمهر و محبت حضرت محمد(ص) پرورش ‌یافته است.وی ادامه داد: آن حضرت فقط اسوه فاضله زنان نبود، بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در برگرفت.به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) مردم ابرکوه با سیاه ‌پوش کردن معابر و برپایی مجالس عزاداری در سوگ دخت رسول مکرم (ص) اسلام عزاداری کردند.
 
 


امام سجاد (ع)

زندگينامه حضرت امام سجاد (ع)
نام معصوم ششم علی ( ع ) است . وی فرزند حسين بن علی بن ابيطالب ( ع ) و ملقب به "سجاد" و "زين العابدين " مي باشد . امام سجاد در سال 38هجری در مدينه ولادت يافت . حضرت سجاد در واقعه جانگداز کربلا حضور داشت ولی به علت بيماری  و تب شديد از آن حادثه جان به سلامت برد ، زيرا جهاد از بيمار برداشته شده است و پدر بزرگوارش - با همه علاقه ای که فرزندش به شرکت در آن واقعه داشت - به او اجازه جنگ کردن نداد . مصلحت الهی اين بود که آن رشته گسيخته نشود و امام سجاد وارث آن رسالت بزرگ ، يعنی امامت و ولايت گردد . اين بيماری موقت چند روزی  بيش ادامه نيافت و پس از آن حضرت زين العابدين 35سال عمر کرد که تمام آن مدت به مبارزه و خدمت به خلق و عبادت و مناجات با حق سپری شد . سن شريف حضرت سجاد ( ع ) را در روز دهم محرم سال 61هجری که بنا به وصيت پدر و امر خدا و رسول خدا ( ص ) به امامت رسيد ، به اختلاف روايات در حدود 24 سال نوشته اند . مادر حضرت سجاد بنا بر مشهور "شهربانو" دختر يزدگرد ساسانی بوده است . آنچه در حادثه کربلا بدان نياز بود ، بهره برداری از اين قيام و حماسه بی نظير و نشر پيام شهادت حسين ( ع ) بود ، که حضرت سجاد ( ع ) در ضمن اسارت با عمه اش زينب ( ع ) آن را با شجاعت و شهامت و قدرت بی نظير در جهان آن رو فرياد کردند . فريادی که طنين آن قرنهاست باقی مانده و - برای هميشه - جاودان خواهد ماند . واقعه کربلا با همه ابعاد عظيم و بی مانندش پر از شور حماسی و وفا و صفا و ايمان خالص در عصر روز عاشورا ظاهرا به پايان آمد ، اما مأموريت حضرت سجاد ( ع ) و زينب کبری ( س ) از آن زمان آغاز شد . اهل بيت اسير را از قتلگاه عشق و راهيان به سوی  "الله " و از کنار نعشهای پاره پاره به خون خفته جدا کردند . حضرت سجاد ( ع ) را در حال بيماری بر شتری بی هودج سوار کردند و دو پای  حضرتش را از زير شکم آن حيوان به زنجير بستند . ساير اسيران را نيز بر شتران سوار کرده ، روانه کوفه نمودند . کوفه ای که در زير سنگينی و خفقان حاکم بر آن بهت زده بر جای  مانده بود و جرأت نفس کشيدن نداشت ، زيرا ابن زياد دستور داده بود رؤسای قبايل مختلف را به زندان اندازند و مردم را گفته بود بدون اسلحه از خانه ها خارج شوند . در چنين حالتی دستور داد سرهای مقدس شهدا را بين سرکردگان قبايلی که در کربلا بودند تقسيم و سر امام شهيد حضرت ابا عبد الله الحسين را در جلو کاروان حمل کنند . بدين صورت کاروان را وارد شهر کوفه نمودند . عبيد الله زياد مي خواست وحشتی در مردم ايجاد کند و اين فتح نمايان خود را به چشم مردم آورد . با اين تدبيرهای امنيتی چه شد که نتوانستند جلو بيانات آتشين و پيام کوبنده زن پولادين تاريخ حضرت زينب ( س ) را بگيرند ؟ گويی مردم کوفه تازه از خواب بيدار شده و دريافته اند که اين اسيران ، اولاد علی ( ع ) و فرزندان پيغمبر اسلام ( ص ) مي باشند که مردانشان در کربلا نزديک کوفه به شمشير بيداد کشته شده اند . همهمه از مردم برخاست و کم کم تبديل به گريه شد . حضرت سجاد ( ع ) در حال اسارت و خستگی و بيماری به مردم نگريست و فرمود : اينان بر ما مي گريند ؟ پس عزيزان ما را چه کسی کشته است ؟ زينب خواهر حسين ( ع ) مردم را امر به سکوت کرد و پس از حمد و ثنای خداوند متعال و درود بر پيامبر گرانقدرش ، حضرت محمد ( ص ) فرمود : "... ای اهل کوفه ، ای حيلت گران و مکرانديشان و غداران ، هرگز اين گريه های شما را سکون مباد . مثل شما ، مثل زنی است که از بامداد تا شام رشته خويش مي تابيد و از شام تا صبح به دست خود بازمي گشاد . هشدار که بنای ايمان بر مکر و نيرنگ نهاده ايد ..." . سپس حضرت زينب ( ع ) مردم کوفه را سخت ملامت فرمود و گفت : "همانا دامان شخصيت خود را با عاری و ننگی بزرگ آلود کرديد که هرگز تا قيامت اين آلودگی را از خود نتوانيد دور کرد . خواری و ذلت بر شما باد . مگر نمي دانيد کدام جگرگوشه از رسول الله ( ص ) را بشکافتيد ، و چه عهد و پيمان که بشکستيد ، و بزرگان عترت و آزادگان ذريه او را به اسيری  برديد ، و خون پاک او به ناحق ريختيد ..." . مردم کوفه آنچنان ساکت و آرام شدند که گويی مرغ بر سر آنها نشسته ! سخنان کوبنده زينب ( ع ) که گويا از حلقوم پاک علی ( ع ) خارج مي شد ، مردم بی وفای کوفه را دچار بهت و حيرت کرد . شگفتا اين صدای علی ( ع ) است که گويا در فضای  کوفه طنين انداز است ... . امام سجاد ( ع ) عمه اش را امر به سکوت فرمود . ابن زياد دستور داد امام سجاد ( ع ) و زينب کبری و ساير اسيران را به مجلس وی آوردند ، و در آن جا جسارت را نسبت به سر مقدس حسين ( ع ) و اسيران کربلا به حد اعلا رسانيد ، و آنچه در چنته دناءت و رذالت داشت نشان داد ، و آنچه لازمه پستی ذاتش بود آشکار نمود .

پيام خون و شهادت
ابن زياد يا پسر مرجانه اسيران کربلا را پس از مکالماتی که در مجلس او ب آنان روی داد ، دستور داد به زندانی پهلوی مسجد اعظم کوفه منتقل ساختند ، و دستور داد سر مقدس امام ( ع ) را در کوچه ها بگردانند تا مردم دچار وحشت شوند . يزيد در جواب نامه ابن زياد که خبر شهادت حسين ( ع ) و يارانش و اسير کردن اهل و عيالش را به او نوشته بود ، دستور داد سر حسين ( ع ) و همه يارانش را و همه اسيران را به شام بفرستند . بر دست و پا و گردن امام همام حضرت سجاد زنجير نهاده ، بر شتر سوارش کردند و اهل بيت را چون اسيران روم و زنگبار بر شتران بی جهاز سوار کردند و راهی شام نمودند . اهل بيت عصمت از راه بعلبک به شام وارد شدند . روز اول ماه صفر سال 61هجری - شهر دمشق غرق در شادی و سرور است ، زيرا يزيد اسيران کربلا را که اولاد پاک رسول الله هستند ، افراد خارجی و ياغيگر معرفی کرده که اکنون در چنگ آنهايند - يزيد دستور داد اسيران و سرهای  شهدا را از کنار "جيرون " که تفريحگاه خارج از شهر و محل عيش و عشرت يزيد بود عبور دهند . يزيد از منظر جيرون اسيران را تماشا مي کرد و شاد و مسرور به نظر مي رسيد ، همچون فاتحی بلا منازع ! در کنار کوچه ها مردم ايستاده بودند و تماشا مي کردند . پيرمردی از شاميان جلو آمد و در مقابل قافله اسيران بايستاد و گفت : "شکر خدای را که شما را کشت و شهرهای اسلام را از شر مردان شما آسوده ساخت و امير المؤمنين يزيد را بر شما پيروزی داد" . امام زين العابدين ( ع ) به آن پيرمردی  که در آن سن و سال از تبليغات زهرآگين اموی در امان نمانده بود ، فرمود : "ای  شيخ ، آيا قرآن خوانده ای ؟" . گفت : آری . فرمود : اين آيه را قراءت کرده ای  : قل لا أسئلکم عليه أجرا الا المودة فی القربی . گفت : آری . امام ( ع ) فرمود : آن خويشاوندان که خداوند تعالی به دوستی آنها امر فرموده و برای رسول الله اجر رسالت قرار داده ماييم . سپس آيه تطهير را که در حق اهل بيت پيغمبر ( ص ) است تلاوت فرمود : "انما يريد الله ليذهب عنکم الرجس اهل البيت ويطهرکم تطهيرا" . پيرمرد گفت : اين آيه را خوانده ام . امام ( ع ) فرمود : مراد از اين آيه ماييم که خداوند ما را از هر آلايش ظاهر و باطن پاکيزه داشته است . پيرمرد بسيار تعجب کرد و گريست و گفت چقدر من بی خبر مانده ام . سپس به امام ( ع ) عرض کرد : اگر توبه کنم آيا توبه ام پذيرفته است ؟ امام ( ع ) به او اطمينان داد . اين پيرمرد را به خاطر همين آگاهی شهيد کردند . باری ، قافله اسيران راه خدا را در جلو مسجد جامع دمشق متوقف ساختند . سپس آنها را در حالی که به طنابها بسته بودند به زندانی  منتقل کردند . چند روزی  را در زندان گذراندند ، زندانی خراب . به هر حال يزيد در نظر داشت با دعوت از برجستگان هر مذهب و سفيران و بزرگان و چاپلوسان درباری مجلسی فراهم کند تا پيروزی ظاهری خود را به همه نشان دهد . در اين مجلس يزيد همان جسارتی را نسبت به سر مقدس حضرت سيد الشهداء انجام داد که ابن زياد ، دست نشانده پليدش در کوفه انجام داده بود . چوب دستی خود را بر لب و دندانی نواخت که بوسه گاه حضرت رسول الله ( ص ) و علی مرتضی و فاطمه زهرا عليهما السلام بوده است . وقتی  زينب ( ع ) اين جسارت را از يزيد مشاهده فرمود و اولين سخنی که يزيد به حضرت سيد سجاد ( ع ) گفت چنين بود : "شکر خدای را که شما را رسوا ساخت " ، بی درنگ حضرت زينب ( ع ) در چنان مجلسی بپاخاست . دلش به جوش آمد و زبان به ملامت يزيد و يزيديان گشود و با فصاحت و بلاغت علوی پيام خون و شهادت را بيان فرمود و در سنگر افشاگری پرده از روی سيه کاری يزيد و يزيديان برداشت ، و خليفه مسلمين را رسواتر از مردم کوفه نمود . اما يزيد سر به زير انداخت و آن ضربات کوبنده و بر باد دهنده شخصيت کاذب خود را تحمل کرد ، و تنها برای جواب بيتی خواند که ترجمه آن اين است : "ناله و ضجه از داغديدگان رواست و زنان اجير نوحه کننده را مرگ درگذشته آسان است " .

امام سجاد ( ع ) در دمشق
علاوه بر سخنانی که حضرت سجاد ( ع ) با استناد به قرآن کريم فرمود و حقيقت را آشکار کرد ، حضرت زين العابدين ( ع ) وقتی با يزيد روبرو شد - در حالی که از کوفه تا دمشق زير زنجير بود - فرمود : ای يزيد ، به خدا قسم ، چه گمان مي بری اگر پيغمبر خدا ( ص ) ما را به اين حال بنگرد ؟ اين جمله چنان در يزيد اثر کرد که دستور داد زنجير را از آن حضرت برداشتند ، و همه اطرافيان از آن سخن گريستند . فرصت بهتری که در شام به دست امام چهارم آمد ، روزی بود که خطيب رسمی  بالای منبر رفت و در بدگويی علی ( ع ) و اولاد طاهرينش و خوبی معاويه و يزيد داد سخن داد . امام سجاد ( ع ) به يزيد گفت : به من هم اجازه مي دهی روی اين چوبها بروم و سخنانی بگويم که هم خدا را خشنود سازد و هم برای مردم موجب اجر و ثواب باشد ؟ يزيد نمي خواست اجازه دهد ، زيرا از علم و معرفت و فصاحت و بلاغت خانواده عصمت عليهم السلام آگاه بود و بر خود مي ترسيد . مردم اصرار کردند . ناچار يزيد قبول کرد . امام چهارم ( ع ) پای به منبر گذاشت و آنچنان سخن گفت که دلها از جا کنده شد و اشکها يکباره فرو ريخت و شيون از ميان زن و مرد برخاست . خلاصه بيانات امام ( ع ) چنين بود : "ای مردم شش چيز را خدا به ما داده است و برتری ما بر ديگران بر هفت پايه است . علم نزد ماست ، حلم نزد ماست ، جود و کرم نزد ماست ، فصاحت و شجاعت نزد ماست ، دوستی قلبی مؤمنين مال ماست . خدا چنين خواسته است که مردم با ايمان ما را دوست بدارند ، و اين کاری است که دشمنان ما نمي توانند از آن جلوگيری کنند" . سپس فرمود : "پيغمبر خدا محمد ( ص ) از ماست ، وصی او علی بن ابيطالب از ماست ، حمزه سيد الشهداء از ماست ، جعفر طيار از ماست ، دو سبط اين امت حسن و حسين ( ع ) از ماست ، مهدی اين امت و امام زمان از ماست " . سپس امام خود را معرفی کرد و کار به جايی رسيد که خواستند سخن امام را قطع کنند ، پس دستور دادند تا مؤذن اذان بگويد . امام ( ع ) سکوت کرد . تا مؤذن گفت : اشهد ان محمدا رسول الله . امام عمامه از سر برگرفت و گفت : ای مؤذن تو را به حق همين محمد خاموش باش . سپس رو به يزيد کرد و گفت : آيا اين پيامبر ارجمند جد تو است يا جد ما ؟ اگر بگويی جد تو است همه مي دانند دروغ مي گويی ، و اگر بگويی جد ماست ، پس چرا فرزندش حسين ( ع ) را کشتی ؟ چرا فرزندانش را کشتی ؟ چرا اموالش را غارت کردی ؟ چرا زنان و بچه هايش را اسير کردی ؟ سپس امام ( ع ) دست برد و گريبان چاک زد و همه اهل مجلس را منقلب نمود . براستی  آشوبی به پا شد . اين پيام حماسی عاشورا بود که به گوش همه مي رسيد . اين ندای  حق بود که به گوش تاريخ مي رسيد . يزيد در برابر اين اعتراضها زبان به طعن و لعن ابن زياد گشود و حتی بعضی از لشکريان را که همراه اسيران آمده بودند - بظاهر - مورد عتاب و سرزنش قرار داد . سرانجام بيمناک شد و از آنان روی پوشيد و سعی کرد کمتر با مردم تماس بگيرد . به هر حال ، يزيد بر اثر افشاگريهای امام ( ع ) و پريشان حالی اوضاع مجبور شد در صدد استمالت و دلجويی حال اسيران برآيد . از امام سجاد ( ع ) پرسيد : آيا ميل داريد پيش ما در شام بمانيد يا به مدينه برويد ؟ امام سجاد ( ع ) و زينب کبری ( ع ) فرمودند : ميل داريم پهلوی  قبر جدمان در مدينه باشيم .

حرکت به مدينه
در ماه صفر سال 61هجری اهل بيت عصمت با جلال و عزت به سوی مدينه حرکت کردند . نعمان بن بشير با پانصد نفر به دستور يزيد کاروان را همراهی کرد . امام سجاد و زينب کبری و ساير اهل بيت به مدينه نزديک مي شدند . امام سجاد ( ع ) محلی در خارج شهر مدينه را انتخاب فرمود و دستور داد قافله در آنجا بماند . نعمان بن بشير و همراهانش را اجازه مراجعت داد . امام ( ع ) دستور داد در همان محل خيمه هايی برافراشتند . آنگاه به بشير بن جذلم فرمود مرثيه ای بسرای و مردم مدينه را از ورود ما آگاه کن . بشير يکسر به مدينه رفت و در کنار قبر رسول الله ( ص ) با حضور مردم مدينه ايستاد و اشعاری  سرود که ترجمه آن چنين است : "هان ! ای مردم مدينه شما را ديگر در اين شهر امکان اقامت نماند ، زيرا که حسين ( ع ) کشته شد ، و اينک اين اشکهای من است که روان است . آوخ ! که پيکر مقدسش را که به خاک و خون آغشته بود در کربلا بگذاشتند ، و سرش را بر نيزه شهر به شهر گردانيدند" . شهر يکباره از جای کنده شد . زنان بنی هاشم صدا به ضجه و ناله و شيون برداشتند . مردم در خروج از منزلهای  خود و هجوم به سوی خارج شهر بر يکديگر سبقت گرفتند . بشير مي گويد : اسب را رها کردم و خود را به عجله به خيمه اهل بيت پيغمبر رساندم . در اين موقع حضرت سجاد ( ع ) از خيمه بيرون آمد و در حالی که اشکهای روان خود را با دستمالی پاک مي کرد به مردم اشاره کرد ساکت شوند ، و پس از حمد و ثنای الهی لب به سخن گشود و از واقعه جانگداز کربلا سخن گفت . از جمله فرمود : "اگر رسول الله ( ص ) جد ما به قتل و غارت و زجر و آزار ما دستور مي داد ، بيش از اين بر ما ستم نمي رفت ، و حال اينکه به حمايت و حرمت ما سفارش بسيار شده بود . به خدا سوگند به ما رحمت و عنايت فرمايد و از دشمنان ما انتقام بگيرد" . سپس امام سجاد ( ع ) و زينب کبری ( ع ) و ياران و دلسوختگان عزای حسينی  وارد مدينه شدند . ابتدا به حرم جد خود حضرت رسول الله ( ص ) و سپس به بقيع رفتند و شکايت مردم جفاپيشه را با چشمانی اشک ريزان بيان نمودند . مدتها در مدينه عزای حسينی برقرار بود . و امام ( ع ) و زينب کبری از مصيبت بی نظير کربلا سخن مي گفتند و شهادت هدفدار امام حسين ( ع ) را و پيام او را به مردم تعليم مي دادند و فساد دستگاه حکومت را بر ملا مي کردند تا مردم به عمق مصيبت پی  ببرند و از ستمگران روزگار انتقام خواستن را ياد بگيرند . آن روز در جهان اسلام چهار نقطه بسيار حساس و مهم بود : دمشق ، کوفه ، مکه و مدينه ، حرم مقدس رسول الله مرکز يادها و خاطره اسلام عزيز و پيامبر گرامی  ( ص ) . امام سجاد در هر چهار نقطه نقش حساس ايفا فرمود ، و به دنبال آن بيداری مردم و قيامها و انقلابات کوچک و بزرگ و نارضايتی عميق مردم آغاز شد . از آن پس تاريخ اسلام شاهد قيامهايی بود که از رستاخيز حسينی در کربلا مايه مي گرفت ، از جمله واقعه حره که سال بعد اتفاق افتاد ، و کارگزاران يزيد در برابر قيام مردم مدينه کشتارهای عظيم به راه انداختند . اولاد علی ( ع ) هر يک در گوشه و کنار در صدد قيام و انتقام بودند تا سرانجام به قيام ابو مسلم خراسانی  و انقراض سلسله ناپاک بنی اميه منتهی شد . مبارزه و انتقاد از رفتار خودخواهانه و غير عادلانه خلفای بنی اميه و بنی  عباس به صورتهای مختلف در مسلمانان بخصوص در شيعيان علی ( ع ) در طول تاريخ زنده شد و شيعه به عنوان عنصر مقاوم و مبارز که حامل پيام خون و شهادت بود در صحنه تاريخ معرفی گرديد . گرچه شيعيان هميشه زجرها ديده و شکنجه ها بر خود هموار کرده اند ، ولی هميشه اين روحيه انقلابی را حتی  تا امروز - پس از چهارده قرن - در خود حفظ کرده اند . امام سجاد ( ع ) گرچه بظاهر در خانه نشست ، ولی هميشه پيام شهادت و مبارزه را در برابر ستمگران به زبان دعا و وعظ بيان مي فرمود و با خواص شيعيان خود مانند "ابو حمزه ثمالي " و "ابو خالد کابلي " و ... در تماس بود ، و در عين حال به امر به معروف و نهی از منکر اشتغال داشت ، و شيعيان خاص وی معارف دينی و احکام اسلامی را از آن حضرت مي گرفتند و در ميان شيعيان منتشر مي کردند ، و از اين راه ابعاد تشيع توسعه فراوانی يافت . بر اثر اين مبارزات پنهان و آشکار بود که برای بار دوم امام سجاد را به امر عبد الملک خليفه اموی ، با بند و زنجير از مدينه به شام جلب کردند ، و بعد از زمانی به مدينه برگرداندند . امام سجاد ( ع ) در مدت 35سال امامت با روشن بينی خاص خود هر جا لازم بود ، برای بيداری مردم و تهييج آنها عليه ظلم و ستمگری  و گمراهی کوشيد ، و در موارد بسياری به خدمات اجتماعی وسيعی در زمينه حمايت بينوايان و خاندانهای بی  سرپرست پرداخت ، و نيز از طريق دعاهايی که مجموعه آنها در "صحيفه سجاديه " گرد آمده است ، به نشر معارف اسلام و تهذيب نفس و اخلاق و بيداری مردم اقدام نمود .

صحيفه سجاديه
صحيفه سجاديه که از ارزنده ترين آثار اسلامی  است ، شامل 57دعا است که مشتمل بر دقيقترين مسائل توحيدی و عبادی و اجتماعی  و اخلاقی است ، و بدان "زبور آل محمد ( ص )" نيز مي گويند . يکی از حوادث تاريخ که دورنمايی از تلألؤ شخصيت امام سجاد ( ع ) را به ما مي نماياند - گرچه سراسر زندگی امام درخشندگی و شور ايمان است - قصيده ای است که فرزدق شاعر در مدح امام ( ع ) در برابر کعبه معظمه سروده است . مورخان نوشته اند : "در دوران حکومت وليد بن عبد الملک اموی ، وليعهد و برادرش هشام بن عبد الملک به قصد حج ، به مکه آمد و به آهنگ طواف قدم در مسجد الحرام گذاشت . چون به منظور استلام حجر الاسود به نزديک کعبه رسيد ، فشار جمعيت ميان او و حطيم حائل شد ، ناگزير قدم واپس نهاد و بر منبری که برای وی  نصب کردند ، به انتظار فروکاستن ازدحام جمعيت بنشست و بزرگان شام که همراه او بودند در اطرافش جمع شدند و به تماشای  مطاف پرداختند . در اين هنگام کوکبه جلال حضرت علی بن الحسين عليهما السلام که سيمايش از همگان زيباتر وجامه هايش از همگان پاکيزه تر و شميم نسيمش از همه طواف کنندگان دلپذيرتر بود ، از افق مسجد بدرخشيد و به مظاف درآمد ، و چون به نزديک حجر الاسود رسيد ، موج جمعيت در برابر هيبت و عظمتش واپس نشست و منطقه استلام را در برابرش خالی از ازدحام ساخت ، تا به آسانی دست به حجر الاسود رساند و به طواف پرداخت . تماشای اين منظره موجی از خشم و حسد در دل و جان هشام بن عبد الملک برانگيخت و در همين حال که آتش کينه در درونش زبانه مي کشيد ، يکی از بزرگان شام رو به او کرد و با لحنی آميخته به حيرت گفت : اين کيست که تمام جمعيت به تجليل و تکريم او پرداختند و صحنه مظاف برای  او خلوت گرديد ؟ هشام با آن که شخصيت امام را نيک مي شناخت ، اما از شدت کينه و حسد و از بيم آن که درباريانش به او مايل شوند و تحت تأثير مقام و کلامش قرار گيرند ، خود را به نادانی  زد و در جواب مرد شامی گفت : "او را نمي شناسم " . در اين هنگام روح حساس ابو فراس ( فرزدق ) از اين تجاهل و حق کشی  سخت آزرده شد و با آن که خود شاعر دربار اموی بود ، بدون آن که از قهر و سطوت هشام بترسد و از درنده خويی آن امير مغرور خودکامه بر جان خود بينديشد ، رو به مرد شامی کرد و گفت : "اگر خواهی تا شخصيت او را بشناسی از من بپرس ، من او را نيک مي شناسم " . آن گاه فرزدق در لحظه ای از لحظات تجلی ايمان و معراج روح ، قصيده جاويدان خود را که از الهام وجدان بيدارش مايه مي گرفت ، با حماسه های افروخته و آهنگی  پرشور سيل آسا بر زبان راند ، و اينک دو بيتی از آن قصيده و قسمتی از ترجمه آن : هذا الذی تعرف البطحاء وطأته والبيت يعرفه والحل والحرم هذا الذی احمد المختار والده صلی عليه الهی ما جری القلم "اين که تو او را نمي شناسی  ، همان کسی است که سرزمين "بطحاء" جای گامهايش را مي شناسد و کعبه و حل و حرم در شناسائيش همدم و همقدمند . اين کسی است که احمد مختار پدر اوست ، که تا هر زمان قلم قضا در کار باشد ، درود و رحمت خدا بر روان پاک او روان باد ... اين فرزند فاطمه ، سرور بانوان جهان است و پسر پاکيزه گوهر وصی پيغمبر است ، که آتش قهر و شعله انتقام خدا از زبانه تيغ بی دريغش همي درخشد ..." . و از اين دست اشعاری  سرود که همچون خورشيد بر تارک آسمان ولايت مي درخشد و نور مي پاشد . وقتی قصيده فرزدق به پايان رسيد ، هشام مانند کسی که از خوابی گران بيدار شده باشد ، خشمگين و آشفته به فرزدق گفت : چرا چنين شعری - تا کنون - در مدح ما نسروده ای ؟ فرزدق گفت : جدی بمانند جد او و پدری همشأن پدر او و مادری  پاکيزه گوهر مانند مادر او بياور تا تو را نيز مانند او بستايم . هشام برآشفت و دستور داد تا نام شاعر را از دفتر جوايز حذف کنند و او را در سرزمين "عسفان " ميان مکه و مدينه به بند و زندان کشند . چون اين خبر به حضرت سجاد ( ع ) رسيد دستور فرمود دوازده هزار درهم به رسم صله و جايزه نزد فرزدق بفرستند و عذر بخواهند که بيش از اين مقدور نيست . فرزدق صله را نپذيرفت و پيغام داد : "من اين قصيده را برای رضای خدا و رسول خدا و دفاع از حق سروده ام و صله ای نمي خواهم " . امام ( ع ) صله را بازپس فرستاد و او را سوگند داد که بپذيرد و اطمينان داد که چيزی  از ارزش واقعی آن ، در نزد خدا کم نخواهد شد . باری ، اين فضايل و ارزشهای واقعی است که دشمن را بر سر کينه و انتقام مي آورد . چنانکه نوشته اند : سرانجام به تحريک هشام ، خليفه اموی ، وليد بن عبد الملک ، امام زين العابدين و سيد الساجدين ( ع ) را مسموم کرد و در سال 95 هجری  درگذشت و در بقيع مدفون شد .

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

 

شعار سال 1397

شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است؛ سال «حمایت از کالای ایرانی». این فقط مربوط به مسئولین نیست؛ آحاد ملّت همه میتوانند در این زمینه کمک بکنند و به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند.

موضوع خطبه ها

موضوع اصلی:مواعظ اهل بیت(ع)

موضوع خطبه این هفته:مواعظ حضرت زهرا سلام الله علیها

مدت خطبه ها:35دقیقه

 

 

گنجینه های فرهنگی

کانال پیام رسان نماز جمعه

با کلیک برتصویر زیر درکانال سروش نماز آدینه از مطالب متنوع شامل:داستانهای اخلاقی، نکات پند آمیز ،احادیث،اخبارسیاسی ،نکات روانشناسی ، خطبه ها و تصاویر نمازگزاران…. بهره مند شوید.