27 بهمن 1397 ساعت 09:21
 
 

اوقات شرعی

 
 
پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی؛ تا دیر نشده به آغوش ملت برگردید

امام‌جمعه ابرکوه:پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی؛ تا دیر نشده به آغوش ملت برگردیدامام‌جمعه ابرکوه گفت : پیام 40 ساله شدن انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن این است؛ که فریب‌خوردگانی که در زمین دشمن بازی می‌کنند و نان‌ونمک نظام را خورده و نمکدان می‌شکند، تا دیر نشده به آغوش ملت برگردند.به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ورود ملت قهرمان و انقلابی ایران را به پنجاهمین دهه نظام اسلامی تبریک گفته و از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن قدردانی کرد.حجت‌الاسلام حسینی، پیام حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه‌اش در جنگ تمام‌عیار اقتصادی برشمرد و گفت : دشمنان 40 سالگی انقلاب را عیناً به معنای چهل سال شکست خود دانستند.حسینی بابیان اینکه دشمنان امیدی به چهل‌سالگی انقلاب نداشتند، حرکت عظیم مردم را پاسخی دندان‌شکن به آنان عنوان کرد.پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی این است که به آغوش ملت بازگردیدوی، به انعکاس پیام حرکت میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن به نیروهای داخلی پرداخت و گفت : فریب‌خوردگانی که احیاناً در زمین دشمن بازی می‌کنند و نان‌ونمک نظام را خورده و نمکدان می‌شکند، باید تا دیر نشده به آغوش ملت برگردند و بدانند که آینده انقلاب مبتنی بر تجربه گذشته‌اش، خروشان و زلال و سرانجام مبارزه با این ملت، ناکامی همه بدخواهان است.

امام‌جمعه ابرکوه:پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی؛ تا دیر نشده به آغوش ملت برگردیدامام‌جمعه ابرکوه گفت : پیام 40 ساله شدن انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن این است؛ که فریب‌خوردگانی که در زمین دشمن بازی می‌کنند و نان‌ونمک نظام را خورده و نمکدان می‌شکند، تا دیر نشده به آغوش ملت برگردند.به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ورود ملت قهرمان و انقلابی ایران را به پنجاهمین دهه نظام اسلامی تبریک گفته و از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن قدردانی کرد.حجت‌الاسلام حسینی، پیام حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه‌اش در جنگ تمام‌عیار اقتصادی برشمرد و گفت : دشمنان 40 سالگی انقلاب را عیناً به معنای چهل سال شکست خود دانستند.حسینی بابیان اینکه دشمنان امیدی به چهل‌سالگی انقلاب نداشتند، حرکت عظیم مردم را پاسخی دندان‌شکن به آنان عنوان کرد.پیام راهپیمایی 22 بهمن به فریب‌خوردگان داخلی این است که به آغوش ملت بازگردیدوی، به انعکاس پیام حرکت میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن به نیروهای داخلی پرداخت و گفت : فریب‌خوردگانی که احیاناً در زمین دشمن بازی می‌کنند و نان‌ونمک نظام را خورده و نمکدان می‌شکند، باید تا دیر نشده به آغوش ملت برگردند و بدانند که آینده انقلاب مبتنی بر تجربه گذشته‌اش، خروشان و زلال و سرانجام مبارزه با این ملت، ناکامی همه بدخواهان است.
      امام‌جمعه ابرکوه گفت: دشمنان و استکبار امید به چهل‌سالگی انقلاب را نداشتند ولی آنچه را که دیدند ابعاد عظمت ، سربلندی ، افتخار و اقتدار ملت ایران را در راهپیمایی 22بهمن دیدند.به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه اظهار داشت: پیام راهپیمایی ملت در 22 بهمن شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه‌اش در جنگ تمام ‌عیار اقتصادی بود.وی افزود: ملت در زیر بار سخت ترین تحریم‌های ظالمانه ، حتی ابرو خم نکردند و بااراده‌ای استوار ایستاد و درصحنه تاریخی 22 بهمن نقشه بدخواهان خود را قدرتمندانه خنثی کرد .رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یاد آورشد : جوانان عزیز باید به صورتی کار آزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنند و خود را برای تحقق آرمان بزرگ انقلاب آماده کنند.      
جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشند

امام‌جمعه ابرکوه: جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشندامام‌جمعه ابرکوه گفت: جوانان ایران که آینده دار این کشور هستند پیام رهبری را با جان‌ودل شنیده و نماد پر ابهت، باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و مستکبران جهان باشند.جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشندبه گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک ورود انقلاب به دهه پنجم، اظهار کرد: بار دیگر از حضور پرشور و معنادار مردم انقلاب شهرستان ابرکوه در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن که به راستی برای دوست و دشمن تماشایی بود، تقدیر می‌کنم.حسینی تصریح کرد: پیام راهپیمایی ملت در ۲۲ بهمن شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه در جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که 40 سالگی انقلاب به معنای 40 سال شکست آنان است. دشمنی که به 40 سالگی انقلاب امید نداشت با دیدن سربلندی و اقتدار مردم دریافت که این ملت در زیر بار سخت‌ترین تحریم‌های آن‌ها حتی خم به ابرو نیاورده و با اراده‌ای استوار ایستاده‌اند.امام‌جمعه ابرکوه اذعان کرد: پیام این حرکت عظیم ملی برای فریب‌خوردگانی که احیاناً در زمین دشمن بازی می‌کنند، نان‌ونمک نظام و انقلاب را خورده و نمکدان می‌شکنند این است که تا فرصت باقی است به آغوش ملت برگشته و بدانند که آینده انقلاب مبتنی بر تجربه گذشته است.وی اضافه کرد: چشمه جوشان و زلال انقلاب ناپاکی‌ها را می‌زداید و سرانجام تداوم مبارزات سخت و نفس‌گیر ملت در برابر آمریکا، عوامل و ایادی داخلی و خارجی ناکامی همه بدخواهان است؛ چراکه این ملت با چنگ و دندان و خون از انقلاب، اسلام، کشور و ولایت، دفاع می‌کنند.

امام‌جمعه ابرکوه: جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشندامام‌جمعه ابرکوه گفت: جوانان ایران که آینده دار این کشور هستند پیام رهبری را با جان‌ودل شنیده و نماد پر ابهت، باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و مستکبران جهان باشند.جوانان ایران به پیروی از بیانیه اخیر رهبر، نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشندبه گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک ورود انقلاب به دهه پنجم، اظهار کرد: بار دیگر از حضور پرشور و معنادار مردم انقلاب شهرستان ابرکوه در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن که به راستی برای دوست و دشمن تماشایی بود، تقدیر می‌کنم.حسینی تصریح کرد: پیام راهپیمایی ملت در ۲۲ بهمن شکست مجدد دشمن در آخرین حرکات رذیلانه در جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که 40 سالگی انقلاب به معنای 40 سال شکست آنان است. دشمنی که به 40 سالگی انقلاب امید نداشت با دیدن سربلندی و اقتدار مردم دریافت که این ملت در زیر بار سخت‌ترین تحریم‌های آن‌ها حتی خم به ابرو نیاورده و با اراده‌ای استوار ایستاده‌اند.امام‌جمعه ابرکوه اذعان کرد: پیام این حرکت عظیم ملی برای فریب‌خوردگانی که احیاناً در زمین دشمن بازی می‌کنند، نان‌ونمک نظام و انقلاب را خورده و نمکدان می‌شکنند این است که تا فرصت باقی است به آغوش ملت برگشته و بدانند که آینده انقلاب مبتنی بر تجربه گذشته است.وی اضافه کرد: چشمه جوشان و زلال انقلاب ناپاکی‌ها را می‌زداید و سرانجام تداوم مبارزات سخت و نفس‌گیر ملت در برابر آمریکا، عوامل و ایادی داخلی و خارجی ناکامی همه بدخواهان است؛ چراکه این ملت با چنگ و دندان و خون از انقلاب، اسلام، کشور و ولایت، دفاع می‌کنند.
خطبه نماز جمعه26بهمن ماه97

خطبه اول 26/11/97موضوع خطبه:  تمسک به سیره فاطمیکلام نورانی و سخنان حکمت آمیز صدیقه کبری حضرت زهرا سلام الله علیها چراغ روشنگر راه هدایت و سعادت بشریت در زندگی است. ارشادات معنوی فاطمه مطهره, تعالی بخش روح پاک انسانهای خداجو وسیله ای برای رسیدن کمال مطلوب و مطلق با راهکار برای وارسته شدن از وابستگی ها و رهایی از اسارت نفس است. آنگونه که خبر به صورت متواتر نقل شده و مرحوم ذبیح‌الله محلاتی هم در «ریاحین الشّریعة، ج ۱، ص ۳۱۲» بیان کرده، آن حضرت پرداخت زکات که از فرایض دینی است را موجب تزکیه نفس, سلامت و پاکی روح انسانها, فراوانی رزق و روزی می‌داند.فَجَعَلَ اللّهُ الاْیمانَ تَطْهیراً لَکُمْ مِنَ الشّرْکِ، وَ الصَّلاةَ تَنْزیهاً لَکُمْ مِنَ الْکِبْرِ، وَ الزَّکاةَ تَزْکِیَةً لِلنَّفْسِ، وَ نِماءً فِی الرِّزقِ، وَ الصِّیامَ تَثْبیتاً لِلاْخْلاصِ، وَ الْحَّجَ تَشْییداً لِلدّینِ؛خداوند سبحان، ایمان و اعتقاد را برای طهارت از شرک و نجات از گمراهی ها و شقاوت ها قرار داد و نماز را برای خضوع و فروتنی و پاکی از هر نوع تکّبر، مقرّر نمود و زکات (و خمس) را برای تزکیه نفس و توسعه روزی تعیین نمود و روزه را برای استقامت و اخلاص در اراده، لازم دانست و حجّ را برای استحکام أساس شریعت و بناء دین اسلام واجب نمود.  

خطبه اول 26/11/97موضوع خطبه:  تمسک به سیره فاطمیکلام نورانی و سخنان حکمت آمیز صدیقه کبری حضرت زهرا سلام الله علیها چراغ روشنگر راه هدایت و سعادت بشریت در زندگی است. ارشادات معنوی فاطمه مطهره, تعالی بخش روح پاک انسانهای خداجو وسیله ای برای رسیدن کمال مطلوب و مطلق با راهکار برای وارسته شدن از وابستگی ها و رهایی از اسارت نفس است. آنگونه که خبر به صورت متواتر نقل شده و مرحوم ذبیح‌الله محلاتی هم در «ریاحین الشّریعة، ج ۱، ص ۳۱۲» بیان کرده، آن حضرت پرداخت زکات که از فرایض دینی است را موجب تزکیه نفس, سلامت و پاکی روح انسانها, فراوانی رزق و روزی می‌داند.فَجَعَلَ اللّهُ الاْیمانَ تَطْهیراً لَکُمْ مِنَ الشّرْکِ، وَ الصَّلاةَ تَنْزیهاً لَکُمْ مِنَ الْکِبْرِ، وَ الزَّکاةَ تَزْکِیَةً لِلنَّفْسِ، وَ نِماءً فِی الرِّزقِ، وَ الصِّیامَ تَثْبیتاً لِلاْخْلاصِ، وَ الْحَّجَ تَشْییداً لِلدّینِ؛خداوند سبحان، ایمان و اعتقاد را برای طهارت از شرک و نجات از گمراهی ها و شقاوت ها قرار داد و نماز را برای خضوع و فروتنی و پاکی از هر نوع تکّبر، مقرّر نمود و زکات (و خمس) را برای تزکیه نفس و توسعه روزی تعیین نمود و روزه را برای استقامت و اخلاص در اراده، لازم دانست و حجّ را برای استحکام أساس شریعت و بناء دین اسلام واجب نمود.  
گلایه امام‌جمعه ابرکوه از عدم پیشرفت ورزش باستانی در بخش مرکزی این شهرستان

در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی؛ گلایه امام‌جمعه ابرکوه از عدم پیشرفت ورزش باستانی در بخش مرکزی این شهرستانامام‌جمعه ابرکوه گفت: تماشای ورزش باستانی هنر نیست، بلکه رویش این ورزش سالم و جذب جوانان به این سمت به جای پرسه زنی، اهمیت دارد و یک هنر بزرگ محسوب می‌شود.به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ساعتی قبل حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی، از عدم توسعه ورزش زورخانه‌ای در ابرکوه گلایه کرد.حجت‌الاسلام حسینی در این مراسم که با حضور محمدکاظمی نسب فرماندار، عباس مهری سرپرست بخشداری مرکزی و سایر مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال قبل به هیئت پهلوانی شهرستان توصیه کردم که در توسعه فضای ورزش باستانی تلاش کنند تا زمینه رشد و رویش این مراسم که ورزشی ارزشی است فراهم شود.حسینی اذعان کرد: در همین راستا شاهد پیشرفت‌های بسیاری در بخش بهمن بوده‌ایم که تعداد زورخانه‌های آن از یک به 5 زورخانه فعال افزایش یافت و جوانان و نوجوانان بسیاری را به خود جذب کرده است. ضمن اینکه دو مرکز دیگر نیز در حال احداث است؛ اما در بخش مرکزی چنین اقدامی صورت نگرفته است.وی ضمن تقدیر از پیشکسوتان ورزش باستانی، ادامه داد: تماشای کار زیبا و هنرمندانه ضراب، مرشد و میاندار هنر نیست، بلکه رویش در ورزش باستانی که نوجوانان و جوانان به جای اتلاف وقت و پرسه زنی در اطراف، به این مسیر که جلوه سالم از ورزش است روی آورند، هنر محسوب می‌شود.امام‌جمعه ابرکوه، خاطرنشان کرد: در تمام مراسم‌ها و جشن‌های عمومی سطح شهرستان باید از هنرمندان ورزش باستانی با لحن زیبا و پیام‌دار مرشد در شعرخوانی و ضرب‌گیری بهره‌گیری شود.گفتنی است در خاتمه این مراسم فرماندار و سرپرست بخشداری مرکزی ابرکوه آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در بحث کمک به توسعه ورزش باستانی و ایجاد فضای مناسب در شهر و روستاها اعلام کردند.

در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی؛ گلایه امام‌جمعه ابرکوه از عدم پیشرفت ورزش باستانی در بخش مرکزی این شهرستانامام‌جمعه ابرکوه گفت: تماشای ورزش باستانی هنر نیست، بلکه رویش این ورزش سالم و جذب جوانان به این سمت به جای پرسه زنی، اهمیت دارد و یک هنر بزرگ محسوب می‌شود.به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ساعتی قبل حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی، از عدم توسعه ورزش زورخانه‌ای در ابرکوه گلایه کرد.حجت‌الاسلام حسینی در این مراسم که با حضور محمدکاظمی نسب فرماندار، عباس مهری سرپرست بخشداری مرکزی و سایر مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال قبل به هیئت پهلوانی شهرستان توصیه کردم که در توسعه فضای ورزش باستانی تلاش کنند تا زمینه رشد و رویش این مراسم که ورزشی ارزشی است فراهم شود.حسینی اذعان کرد: در همین راستا شاهد پیشرفت‌های بسیاری در بخش بهمن بوده‌ایم که تعداد زورخانه‌های آن از یک به 5 زورخانه فعال افزایش یافت و جوانان و نوجوانان بسیاری را به خود جذب کرده است. ضمن اینکه دو مرکز دیگر نیز در حال احداث است؛ اما در بخش مرکزی چنین اقدامی صورت نگرفته است.وی ضمن تقدیر از پیشکسوتان ورزش باستانی، ادامه داد: تماشای کار زیبا و هنرمندانه ضراب، مرشد و میاندار هنر نیست، بلکه رویش در ورزش باستانی که نوجوانان و جوانان به جای اتلاف وقت و پرسه زنی در اطراف، به این مسیر که جلوه سالم از ورزش است روی آورند، هنر محسوب می‌شود.امام‌جمعه ابرکوه، خاطرنشان کرد: در تمام مراسم‌ها و جشن‌های عمومی سطح شهرستان باید از هنرمندان ورزش باستانی با لحن زیبا و پیام‌دار مرشد در شعرخوانی و ضرب‌گیری بهره‌گیری شود.گفتنی است در خاتمه این مراسم فرماندار و سرپرست بخشداری مرکزی ابرکوه آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در بحث کمک به توسعه ورزش باستانی و ایجاد فضای مناسب در شهر و روستاها اعلام کردند.
قدردانی امام جمعه و فرماندار ابرکوه از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن

در پیامی مشترک صورت گرفت؛قدردانی امام جمعه و فرماندار ابرکوه از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمنامام جمعه و فرماندار ابرکوه در پیامی مشترک از حماسه باشکوه حضور مردم این شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن قدر دانی کردند.به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان و کاظمی نسب فرماندار ابرکوه در پیامی مشترک از حضور حماسی مردم ابرکوه در راهپیمایی امروز 22 بهمن قدر دانی کردند.متن این پیام به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیمسلام و درود نثار ملت بزرگوار و قدرشناسی که همت و حمیت خود را در دوران های مختلف به اثبات رسانیده اند و همواره دیدگان غیر بویژه دشمنان را مات و متحیر از حضور خود ساخته اند؛ این وقت شناسی به گونه ای است که در فرصت مناسب افتخار آفرینی می نماید و پاسخ هوشمندانه ای به تحرکات دشمن میدهد.آفرین بر شما مردم غیور و انقلابی  که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب همه ناملایمات و سختی هایش را به جان خریدید تا به انقلاب آسیبی نرسد.شما با این اقدام مناسب و حرکت انقلابی بار دیگر روح امام و شهدا را شاد و نهال امید را در این کشور نشاندید.وظیفه خود می دانیم تا مراتب تشکر صمیمانه خود را نثار شما بیدار دلان قدر شناس نمایم .و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب

در پیامی مشترک صورت گرفت؛قدردانی امام جمعه و فرماندار ابرکوه از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمنامام جمعه و فرماندار ابرکوه در پیامی مشترک از حماسه باشکوه حضور مردم این شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن قدر دانی کردند.به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان و کاظمی نسب فرماندار ابرکوه در پیامی مشترک از حضور حماسی مردم ابرکوه در راهپیمایی امروز 22 بهمن قدر دانی کردند.متن این پیام به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیمسلام و درود نثار ملت بزرگوار و قدرشناسی که همت و حمیت خود را در دوران های مختلف به اثبات رسانیده اند و همواره دیدگان غیر بویژه دشمنان را مات و متحیر از حضور خود ساخته اند؛ این وقت شناسی به گونه ای است که در فرصت مناسب افتخار آفرینی می نماید و پاسخ هوشمندانه ای به تحرکات دشمن میدهد.آفرین بر شما مردم غیور و انقلابی  که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب همه ناملایمات و سختی هایش را به جان خریدید تا به انقلاب آسیبی نرسد.شما با این اقدام مناسب و حرکت انقلابی بار دیگر روح امام و شهدا را شاد و نهال امید را در این کشور نشاندید.وظیفه خود می دانیم تا مراتب تشکر صمیمانه خود را نثار شما بیدار دلان قدر شناس نمایم .و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب
همزمان با چهل سالگی انقلاب،راهپیمایی 22 بهمن در ابرکوه حماسی و تماشایی بود

 همزمان با چهل سالگی انقلاب،راهپیمایی 22 بهمن در ابرکوه حماسی و تماشایی بود    یزد - ایرنا - امام جمعه و فرماندار ابرکوه روز دوشنبه در بیانیه ای مشترکی بابیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در زیر بارش رحمت الهی کم نظیر، حماسی و تماشایی بود، از این حضور حماسی شهروندان قدردانی کردند.به گزارش ایرنا ، در بیانیه مشترک حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب آمده است: مردم با گذشت 40 سال از انقلاب همه ناملایمات و سختی ها را به جان خریدند تا به انقلاب آسیبی نرسد.در بخشی از بیانیه نوشته شد: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرهای ابرکوه و مهردشت علاوه بر حضور باشکوه در آیین های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 11نقطه این شهرستان با راهپیمایی با شکوه خود در 22 بهمن تمام معادلات دشمن را به هم زدند.امام جمعه و فرماندار ابرکوه تصریح کردند: مردم با شکوه خاصی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن وفاداری خود را از انقلاب ، آرمان ‌های امام خمینی (ره) ، منویات مقام معظم رهبری و شهدا به نمایش گذاشتند و بار دیگر توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند.در این بیانیه همچنین آمده است: با حضور مردم در صحنه های انقلاب، ایران اسلامی به قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شد و استکبار نیز از این اتحاد و همبستگی خشمگین است.حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی ، مردم را از تداوم و استمرار در راه امام خمینی(ره)، شهدا و انقلاب باز نخواهد داشت ، تاکید کردند : بی شک حضور یکپارچه و سرشار از شادی مردم در این آیین ملی دفاع از انقلاب و ارزش ها و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و شکست استکبار جهانی است.

 

 همزمان با چهل سالگی انقلاب،راهپیمایی 22 بهمن در ابرکوه حماسی و تماشایی بود    یزد - ایرنا - امام جمعه و فرماندار ابرکوه روز دوشنبه در بیانیه ای مشترکی بابیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در زیر بارش رحمت الهی کم نظیر، حماسی و تماشایی بود، از این حضور حماسی شهروندان قدردانی کردند.به گزارش ایرنا ، در بیانیه مشترک حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب آمده است: مردم با گذشت 40 سال از انقلاب همه ناملایمات و سختی ها را به جان خریدند تا به انقلاب آسیبی نرسد.در بخشی از بیانیه نوشته شد: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرهای ابرکوه و مهردشت علاوه بر حضور باشکوه در آیین های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 11نقطه این شهرستان با راهپیمایی با شکوه خود در 22 بهمن تمام معادلات دشمن را به هم زدند.امام جمعه و فرماندار ابرکوه تصریح کردند: مردم با شکوه خاصی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن وفاداری خود را از انقلاب ، آرمان ‌های امام خمینی (ره) ، منویات مقام معظم رهبری و شهدا به نمایش گذاشتند و بار دیگر توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند.در این بیانیه همچنین آمده است: با حضور مردم در صحنه های انقلاب، ایران اسلامی به قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شد و استکبار نیز از این اتحاد و همبستگی خشمگین است.حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی ، مردم را از تداوم و استمرار در راه امام خمینی(ره)، شهدا و انقلاب باز نخواهد داشت ، تاکید کردند : بی شک حضور یکپارچه و سرشار از شادی مردم در این آیین ملی دفاع از انقلاب و ارزش ها و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و شکست استکبار جهانی است.  
فاطمه زهرا (س) الگویی ناب برای بانوان مسلمان است

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه:فاطمه زهرا (س) الگویی ناب برای بانوان مسلمان است یزد - ایرنا - رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) یگانه بانوی اسلام نماد پاکی ، عفت ، الگو و گوهری ناب نه تنها برای زنان ایرانی بلکه برای بانوان مسلمان جهان است.به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز شنبه در آیین عزاداری حضرت زهرا (س) با تسلیت سالروز (سوم جمادی‌الثانی ) شهادت دخت نبی اسلام (ص) افزود: باید از ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات بارز آن بانوی اسلام درس گرفت و آن را در عرصه‌های مختلف زندگی و آموزه‌های دینی به کار بست.وی بابیان اینکه آن حضرت در دفاع از امامت بزرگ‌ترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام بود، اضافه کرد: ولایتمداری بزرگترین درس و آموزه ها‌ی حضرت زهرا (س) به جهان اسلام است.امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: جامعه، به‌ویژه بانوان باید بیش ‌از پیش سیره آن یگانه بانوی اسلام را به‌ویژه در بحث عفاف و حجاب در زندگی خود الگو قرار دهند.حسینی بیان کرد: آن حضرت به ‌عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام در دامن پرمهر و محبت حضرت محمد(ص) پرورش ‌یافته است.وی ادامه داد: آن حضرت فقط اسوه فاضله زنان نبود، بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در برگرفت.به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) مردم ابرکوه با سیاه ‌پوش کردن معابر و برپایی مجالس عزاداری در سوگ دخت رسول مکرم (ص) اسلام عزاداری کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه:فاطمه زهرا (س) الگویی ناب برای بانوان مسلمان است یزد - ایرنا - رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) یگانه بانوی اسلام نماد پاکی ، عفت ، الگو و گوهری ناب نه تنها برای زنان ایرانی بلکه برای بانوان مسلمان جهان است.به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز شنبه در آیین عزاداری حضرت زهرا (س) با تسلیت سالروز (سوم جمادی‌الثانی ) شهادت دخت نبی اسلام (ص) افزود: باید از ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات بارز آن بانوی اسلام درس گرفت و آن را در عرصه‌های مختلف زندگی و آموزه‌های دینی به کار بست.وی بابیان اینکه آن حضرت در دفاع از امامت بزرگ‌ترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام بود، اضافه کرد: ولایتمداری بزرگترین درس و آموزه ها‌ی حضرت زهرا (س) به جهان اسلام است.امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: جامعه، به‌ویژه بانوان باید بیش ‌از پیش سیره آن یگانه بانوی اسلام را به‌ویژه در بحث عفاف و حجاب در زندگی خود الگو قرار دهند.حسینی بیان کرد: آن حضرت به ‌عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام در دامن پرمهر و محبت حضرت محمد(ص) پرورش ‌یافته است.وی ادامه داد: آن حضرت فقط اسوه فاضله زنان نبود، بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در برگرفت.به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) مردم ابرکوه با سیاه ‌پوش کردن معابر و برپایی مجالس عزاداری در سوگ دخت رسول مکرم (ص) اسلام عزاداری کردند.
 
 


امام حسن عسکري(ع)

زندگاني حضرت امام حسن عسکري(ع)
     
امام حسن عسکري (ع) در سال 232هجري در مدينه چشم به جهان گشود. مادر والا گهرش سوسن يا سليل زني لايق و صاحب فضيلت و در پرورش فرزند نهايت مراقبت را داشت، تا حجت حق را آن چنان که شايسته است پرورش دهد.

اين زن پرهيزگار در سفري که امام عسکري (ع) به سامرا کرد همراه امام بود و در سامرا از دنيا رحلت کرد. کنيه آن حضرت ابامحمد بود.

صورت و سيرت امام حسن عسکري (ع)
امام يازدهم صورتي گندمگون و بدني در حد اعتدال داشت. ابروهاي سياه کماني، چشماني درشت و پيشاني گشاده داشت. دندانها درشت و بسيار سفيد بود. خالي بر گونه راست داشت.

امام حسن عسکري (ع) بياني شيرين و جذاب و شخصيتي الهي باشکوه و وقار و مفسري بي نظير براي قرآن مجيد بود. راه مستقيم عترت و شيوه صحيح تفسير قرآن را به مردم و به ويژه براي اصحاب بزرگوارش - در ايام عمر کوتاه خود - روشن کرد.

دوران امامت
به طور کلي دوران عمر 29ساله امام حسن عسکري (ع) به سه دوره تقسيم مي گردد:
دوره اول 13سال است که زندگي آن حضرت در مدينه گذشت.
دوره دوم 10سال در سامرا قبل از امامت.
دوره سوم نزديک 6 سال امامت آن حضرت مي باشد.

دوره امامت حضرت عسکري (ع) با قدرت ظاهري بني عباس رو در روي بود. خلفايي که به تقليد هارون در نشان دادن نيروي خود بلندپروازيهايي داشتند.

امام حسن عسکري (ع) از شش سال دوران اقامتش، سه سال را در زندان گذرانيد. زندانبان آن حضرت صالح بن وصيف دو غلام ستمکار را بر امام گماشته بود، تا بتواند آن حضرت را - به وسيله آن دو غلام - آزار بيشتري دهد، اما آن دو غلام که خود از نزديک ناظر حال و حرکات امام بودند تحت تأثير آن امام بزرگوار قرار گرفته به صلاح و خوش رفتاري گراييده بودند.

وقتي از اين غلامان جوياي حال امام شدند، مي گفتند اين زنداني روزها روزه دار است و شبها تا بامداد به عبادت و راز و نياز با معبود خود سرگرم است و با کسي سخن نمي گويد.

عبيدالله خاقان وزير معتمد عباسي با همه غروري که داشت وقتي با حضرت عسکري ملاقات مي کرد به احترام آن حضرت برمي خاست، و آن حضرت را بر مسند خود مي نشانيد. پيوسته مي گفت: در سامره کسي را مانند آن حضرت نديده ام، وي
زاهدترين و داناترين مردم روزگار است.

پسر عبيدالله خاقان مي گفت: من پيوسته احوال آن حضرت را از مردم مي پرسيدم. مردم را نسبت به او متواضع مي يافتم. مي ديدم همه مردم به بزرگواريش معترفند و دوستدار او مي باشند.

با آنکه امام (ع) جز با خواص شيعيان خود رفت و آمد نمي فرمودند، دستگاه خلافت عباسي براي حفظ آرامش خلافت خود بيشتر اوقات، آن حضرت را زنداني و ممنوع از معاشرت داشت.

از جمله مسائل روزگار امام حسن عسکري (ع) يکي نيز اين بود که از طرف خلافت وقت، اموال و اوقات شيعه، به دست کساني سپرده مي شد که دشمن آل محمد (ص) و جريانهاي شيعي بودند، تا بدين گونه بنيه مالي نهضت تقويت نشود.چنانکه نوشته اند که احمد بن عبيدالله بن خاقان از جانب خلفا، والي اوقاف و صدقات بود در قم، و او نسبت به اهل بيت رسالت، نهايت مرتبه عداوت را داشت.

نيز اصحاب امام حسن عسکري، متفرق بودند و امکان تمرکز براي آنان نبود، کساني چون ابوعلي احمد بن اسحاق اشعري در قم و ابوسهل اسماعيل نوبختي در بغداد مي زيستند، فشار و مراقبتي که دستگاه خلافت عباسي، پس از شهادت حضرت رضا (ع) معمول داشت، چنان دامن گسترده بود که جناح مقابل را با سخت ترين نوع درگيري واداشته بود. اين جناح نيز طبق ايمان به حق و دعوت به اصول عدالت کلي، اين همه سختي را تحمل مي کرد، و لحظه اي از حراست (و نگهباني) موضع غفلت نمي کرد.

اينکه حضرت هادي (ع) و حضرت امام حسن عسکري (ع) هم از سوي دستگاه خلافت تحت مراقبت شديد و ممنوع از ملاقات با مردم بودند و هم امامان بزرگوار ما - جز با ياران خاص و کساني که براي حل مشکلات زندگي مادي و ديني خود به آنها مراجعه مي نمودند - کمتر معاشرت مي کردند به جهت آن بود که دوران غيبت حضرت مهدي (ع) نزديک بود، و مردم مي بايست کم کم بدان خو گيرند، و جهت سياسي و حل مشکلات خود را از اصحاب خاص که پرچمداران مرزهاي مذهبي بودند بخواهند، و پيش آمدن دوران غيبت در نظر آنان عجيب نيايد.

باري، امام حسن عسکري (ع) بيش از 29سال عمر نکرد ولي در مدت شش سال امامت و رياست روحاني اسلامي، آثار مهمي از تفسير قرآن و نشر احکام و بيان مسائل فقهي و جهت دادن به حرکت انقلابي شيعياني که از راههاي دور براي کسب فيض به محضر امام (ع) مي رسيدند بر جاي گذاشت.

در زمان امام يازدهم تعليمات عاليه قرآني و نشر احکام الهي و مناظرات کلامي جنبش علمي خاصي را تجديد کرد، و فرهنگ شيعي - که تا آن زمان شناخته شده بود - در رشته هاي ديگر نيز مانند فلسفه و کلام باعث ظهور مردان بزرگي چون يعقوب بن اسحاق کندي ، که خود معاصر امام حسن عسکري بود و تحت تعليمات آن امام، گرديد.

در قدرت علمي امام (ع) - که از سرچشمه زلال ولايت و اهل بيت عصمت مايه گرفته بود - نکته ها گفته اند. از جمله: همين يعقوب بن اسحاق کندي فيلسوف بزرگ عرب که دانشمند معروف ايراني ابونصر فارابي شاگرد مکتب وي بوده است، در مناظره با آن حضرت درمانده گشت و کتابي را که بر رد قرآن نوشته بود سوزانيد و بعدها از دوستداران و در صف پيروان آن حضرت درآمد.

شهادت امام حسن عسکري (ع)
شهادت آن حضرت را روز جمعه هشتم ماه ربيع الاول سال 260هجري نوشته اند.

در کيفيت وفات آن امام بزرگوار آمده است: فرزند عبيدالله بن خاقان گويد: روزي براي پدرم (که وزير معتمد عباسي بود) خبر آوردند که ابن الرضا - يعني حضرت امام حسن عسکري - رنجور شده، پدرم به سرعت تمام نزد خليفه رفت و خبر را به خليفه داد. خليفه پنج نفر از معتمدان و مخصوصان خود را با او همراه کرد.

يکي از ايشان نحرير خادم بود که از محرمان خاص خليفه بود، امر کرد ايشان را که پيوسته ملازم خانه آن حضرت باشند، و بر احوال آن حضرت مطلع گردند. و طبيبي را مقرر کرد که هر بامداد و پسين نزد آن حضرت برود، و از احوال او آگاه شود. بعد از دو روز براي پدرم خبر آوردند که مرض آن حضرت سخت شده است، و ضعف بر او مستولي گرديده. پس بامداد سوار شد، نزد آن حضرت رفت و اطبا را - که عموما اطباي مسيحي و يهودي در آن زمان بودند - امر کرد که از خدمت آن حضرت دور نشوند و قاضي القضات (داور داوران) را طلبيد و گفت ده نفر از علماي مشهور را حاضر گردان که پيوسته نزد آن حضرت باشند.

و اين کارها را براي آن مي کردند که آن زهري که به آن حضرت داده بودند بر مردم معلوم نشود و نزد مردم ظاهر سازند که آن حضرت به مرگ خود از دنيا رفته، پيوسته ايشان ملازم خانه آن حضرت بودند تا آنکه بعد از گذشت چند روز از ماه ربيع الاول سال 260 ه. ق آن امام مظلوم در سن 29سالگي از دار فاني به سراي باقي رحلت نمود.

بعد از آن خليفه متوجه تفحص و تجسس فرزند حضرت شد، زيرا شنيده بود که فرزند آن حضرت بر عالم مستولي خواهد شد، و اهل باطل را منقرض خواهد کرد... تا دو سال تفحص احوال او مي کردند....

اين جستجوها و پژوهشها نتيجه هراسي بود که معتصم عباسي و خلفاي قبل و بعد از او - از طريق روايات مورد اعتمادي که به حضرت رسول الله (ص) مي پيوست، شنيده بودند که از نرگس خاتون و حضرت امام حسن عسکري فرزندي پاک گهر ملقب به مهدي آخر الزمان - همنام با رسول اکرم (ص) ولادت خواهد يافت و تخت ستمگران را واژگون و به سلطه و سلطنت آنها خاتمه خواهد داد. بدين جهت به بهانه هاي مختلف در خانه حضرت عسکري (ع) رفت و آمد بسيار مي کردند، و جستجو مي نمودند تا از آن فرزند گرامي اثري بيابند و او را نابود سازند.

به راستي داستان نمرود و فرعون در ظهور حضرت ابراهيم (ع) و حضرت موسي (ع) تکرار مي شد. حتي قابله هايي را گماشته بودند که در اين کار مهم پي جويي کنند. اما خداوند متعال - چنانکه در فصل بعد خواهيد خواند - حجت خود را از گزند دشمنان و آسيب زمان حفظ کرد، و همچنان نگاهداري خواهد کرد تا مأموريت الهي خود را انجام دهد.

باري، علت شهادت آن حضرت را سمي مي دانند که معتمد عباسي در غذا به آن حضرت خورانيد و بعد، از کردار زشت خود پشيمان شد. بناچار اطباي مسيحي و يهودي که در آن زمان کار طبابت را در بغداد و سامره به عهده داشتند، به ويژه در مأموريتهايي که توطئه قتل امام بزرگواري مانند امام حسن عسکري (ع) در ميان بود، براي معالجه فرستاد. البته از اين دلسوزيهاي ظاهري هدف ديگري داشت، و آن خشنود ساختن مردم و غافل نگهداشتن آنها از حقيقت ماجرا بود.

بعد از آگاه شدن شيعيان از خبر درگذشت جانگداز حضرت امام حسن عسکري (ع) شهر سامره را غبار غم گرفت، و از هر سوي صداي ناله و گريه برخاست. مردم آماده سوگواري و تشييع جنازه آن حضرت شدند.

ماجراي جانشين بر حق امام عسکري (ع)
ابوالاديان مي گويد: من خدمت حضرت امام حسن عسکري (ع) مي کردم. نامه هاي آن حضرت را به شهرها مي بردم. در مرض موت، روزي من را طلب فرمود و چند نامه اي نوشت به مدائن تا آنها را برسانم. سپس امام فرمود: پس از پانزده روز باز داخل سامره خواهي شد و صداي گريه و شيون از خانه من خواهي شنيد، و در آن موقع مشغول غسل دادن من خواهند بود.

ابوالاديان به امام عرض مي کند: اي سيد من، هرگاه اين واقعه دردناک روي دهد، امامت با کيست؟
فرمود: هر که جواب نامه من را از تو طلب کند.

ابوالاديان مي گويد: دوباره پرسيدم علامت ديگري به من بفرما.
امام فرمود: هرکه بر من نماز گزارد.

ابوالاديان مي گويد: باز هم علامت ديگري بگو تا بدانم.
امام مي گويد: هر که بگويد که در هميان چه چيز است او امام شماست.

ابوالاديان مي گويد: مهابت و شکوه امام باعث شد که نتوانم چيز ديگري بپرسم. رفتم و نامه ها را رساندم و پس از پانزده روز برگشتم. وقتي به در خانه امام رسيدم صداي شيون و گريه از خانه امام بلند بود. داخل خانه امام، جعفر کذاب برادر امام حسن عسکري را ديدم که نشسته، و شيعيان به او تسليت مي دهند و به امامت او تهنيت مي گويند. من از اين بابت بسيار تعجب کردم پيش رفتم و تعزيت و تهنيت گفتم. اما او جوابي نداد و هيچ سؤالي نکرد.

چون بدن مظهر امام را کفن کرده و آماده نماز گزاردن بود، خادمي آمد و جعفر کذاب را دعوت کرد که بر برادر خود نماز بخواند. چون جعفر به نماز ايستاد، طفلي گندمگون و پيچيده موي، گشاده دنداني مانند پاره ماه بيرون آمد و رداي جعفر را کشيد و گفت: اي عمو پس بايست که من به نماز سزاوارترم.

رنگ جعفر دگرگون شد. عقب ايستاد. سپس آن طفل پيش آمد و بر پدر نماز گزارد و آن جناب را در پهلوي امام علي النقي عليه السلام دفن کرد. سپس رو به من آورد و فرمود: جواب نامه ها را که با تو است تسليم کن. من جواب نامه را به آن کودک دادم. پس «حاجزوشا» از جعفر پرسيد: اين کودک که بود، جعفر گفت: به خدا قسم من او را نمي شناسم و هرگز او را نديده ام.

در اين موقع، عده اي از شيعيان از شهر قم رسيدند، چون از وفات امام (ع) با خبر شدند، مردم به جعفر اشاره کردند. چند تن از آن مردم نزد جعفر رفتند و از او پرسيدند: بگو که نامه هايي که داريم از چه جماعتي است و مالها چه مقدار است؟ جعفر گفت: ببينيد مردم از من علم غيب مي خواهند! در آن حال خادمي از جانب حضرت صاحب الامر ظاهر شد و از قول امام گفت: اي مردم قم با شما نامه هايي است از فلان و فلان و همياني (کيسه اي) که در آن هزار اشرفي است که در آن ده اشرفي است با روکش طلا.

شيعياني که از قم آمده بودند گفتند: هر کس تو را فرستاده است امام زمان است اين نامه ها و هميان را به او تسليم کن.

جعفر کذاب نزد معتمد خليفه آمد و جريان واقعه را نقل کرد. معتمد گفت: برويد و در خانه امام حسن عسکري (ع) جستجو کنيد و کودک را پيدا کنيد. رفتند و از کودک اثري نيافتند. ناچار «صيقل» کنيز حضرت امام عسکري (ع) را گرفتند و مدتها تحت نظر داشتند به تصور اينکه او حامله است. ولي هرچه بيشتر جستند کمتر يافتند.

خداوند آن کودک مبارک قدم را حفظ کرد و تا زمان ما نيز در کنف حمايت حق است و به ظاهر از نظرها پنهان مي باشد. درود خداي بزرگ بر او باد.

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

 

شعار سال 1397

شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است؛ سال «حمایت از کالای ایرانی». این فقط مربوط به مسئولین نیست؛ آحاد ملّت همه میتوانند در این زمینه کمک بکنند و به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند.

موضوع خطبه ها

موضوع اصلی:مواعظ اهل بیت(ع)

موضوع خطبه این هفته:مواعظ حضرت زهرا سلام الله علیها

مدت خطبه ها:35دقیقه

 

 

گنجینه های فرهنگی

کانال پیام رسان نماز جمعه

با کلیک برتصویر زیر درکانال سروش نماز آدینه از مطالب متنوع شامل:داستانهای اخلاقی، نکات پند آمیز ،احادیث،اخبارسیاسی ،نکات روانشناسی ، خطبه ها و تصاویر نمازگزاران…. بهره مند شوید.